خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/29 - 16:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
فاطمی:

مجلس برای حمایت از کشاورزان دست مافیای برنج ایرانی را قطع خواهد کرد

نماینده مردم بابل با بیان اینکه ارز ترجیجی باید از محصولات برنج حذف شود، گفت: دست مافیای واردات برنج باید به هر طریق ممکن از تولید تا فروش برنج ایرانی قطع شود، مجلس دوازدهم در این عرصه با جدیت ورود خواهد کرد.

فاطمی

احمد فاطمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اولویت‌های قابل پیگیری حوزه انتخابیه در مجلس دوازدهم، گفت: یکی از بخش‌های زیبای بابل، منطقه بابلکنار است که به دلیل برخورداری از فضای طبیعی بکر و زیبا به عنوان یکی از شاهکارهای خلقت شهرت گرفته است، اما متاسفانه چند دهه می‌شود که اهالی بومی این طبیعت شگفت‌انگیز، شاهد یک فاجعه زیست‌محیطی به نام زباله هستند که سلامتی آنها و محل زندگی‌شان را به خطر انداخته است.

نماینده مردم بابل با انتقاد از شیرابه حاصل از زباله‌های منطقه بابکنار، اظهار کرد: برای حل بحران زباله‌های بابل نیازمند عزم جدی از طرف دولت هستیم، بحران پسماندها تنها مربوط به بابل نیست بلکه بسیاری از استان‌های شمالی با این مشکل دست به گریبان هستند؛ به دلیل اینکه بسیاری از زباله‌ها تًر بوده و مشکلات عدیده‌ای در حوزه سلامتی برای مردم منطقه ایجاد کرده‌اند.

فاطمی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های عمرانی جاده‌های مازندران به ویژه بابل در دستور کار قرار بگیرد، تاکید کرد: بسیاری از جاده‌های استان مازندران به ویژه بابل باید نوسازی شود، به دلیل تلفات متعددی که این جاده‌ها در طی سال‌های اخیر داشتند به جاده‌های مرگ شهرت گرفته‌اند، در کنار گذر بابل ، جاده‌ها و شریان‌های ارتباطی به این استان بیشترین حوادث جاده‌ای رقم می‌خورد این مهم باید در دستور کار مسئولان استانی و ملی وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به توریست پذیری استان بابل، تاکید کرد: یکی از مسیرهای رونق گردشگری تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای استان‌های شمالی از جمله بابل است، از طرفی باید شهرک‌های صنعتی ساماندهی شوند تا زمینه اشتغالزایی برای این استان فراهم شود بی تردید باید زمینه حضور سرمایه گذاران جدید را برای این استان شمالی کشور فراهم کنیم.

فاطمی با تاکید بر اینکه تولید مرکبات و کیوی در استان مازندران بیش از نیاز کشور است و باید زمینه صادرات آنها را در کشور فراهم کنیم، اظهار کرد: با توجه به هزینه سرسام آوری که تولید محصولات کشاورزی دارد منجر شده تا کشاورزان بیشترین آسیب را ببینید، باید حمایت جدی از آنها صورت پذیرد، صادرات مازاد محصولات کشاورزی از مهمترین مباحثی است که در دستور پیگیری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه واردات برنج باید مقابله کنیم چرا که به ضرر کشاورزان است، تاکید کرد:هزینه کاشت و برداشت برنج برای کشاورزان بسیار زیاد است، قیمت برنج باید متناسب با تورم باشد، برای حمایت از شالیکاران، قیمت برنج باید با تورم همخوانی داشته باشد یا مانع از واردات برنج به کشور شوند.

فاطمی با بیان اینکه ارز ترجیجی باید از محصولات برنج حذف شود، تصریح کرد: دست مافیای واردات برنج به هر طریق ممکن از تولید تا فروش برنج ایرانی باید قطع شود، مجلس دوازدهم در این عرصه با جدیت ورود خواهد کرد./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 379730
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار