خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/14 - 16:19
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
رضازاده مطرح کرد:

گشایش پایانه مرزی کوزه رش مهمترین خواسته و دغدغه مردم سلماس

نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه گفت: گشایش پایانه مرزی کوزه رش می‌تواند موجب اشتغال پایدار و افزایش توسعه تجارت بین ایران و ترکیه باشد.

 یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه سلماس،گفت:  بعد از تعطیلی مجلس به سلماس رفته و حدود ۱۰ روز در ماه در حوزه انتخابی حضور دارم.



وی با اشاره به حضور خود در منطقه سلماس،افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا ،دیدار با خانواده های جانبازان و ایثارگران از اولویت های برنامه ها است.



نماینده مردم سلماس در مجلس با اشاره به ملاقات های مردمی و بررسی مشکلات مردم حوزه انتخابیه ،ادامه داد: دیدار  با مردم که از صبح تا پاسی از شب،حدود ۱۳ ساعته انجام می شود؛ اشتغال،مشکلات وام بانکی،مشکلات کمیته امداد، بهزیستی، مشکلات حوزه کشاورزی و دامداری از جمله مشکلات مردم سلماس است.



عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی به بازدیدهای خود از روستاهای مرزی منطقه خاطرنشان کرد: یک یا دو روز به روستاهای دورافتاده سفر می کنیم؛این منطقه حدود ۱۶۰ روستا دارد و اکثراً مرزی و کوهستانی هستند و برخی روستاها صعب ال عبور هستند.











یعقوب رضازاده


 






نماینده مردم سلماس در مجلس در ادامه افزود: دو روز  از صبح تا شب به همراه روسای ادارات به روستاهای دوردست رفته و به مشکلات مردم در همان منطقه رسیدگی می‌کنیم؛همه ی تلاش مان این است که مردم برای رفع مشکلاتشان به شهرها نرفته و متحمل هزینه و سختی نشوند.



وی با اشاره به بررسی مشکلات شهرک های صنعتی،اظهارکرد: یک روز را  به بازار می روم و در دیدار با اصناف و بازاریان صحبت های آنها شنیده می شود،بعد از اصناف از شهرک های صنعتی بازدید می‌شود و جلساتی با دادگستری و بانک‌ها برای بررسی مشکلات شهرک های صنعتی و تعطیلی برخی از شهرک های صنعتی تشکیل می شود.



بیشتر بخوانید:





 



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،مطرح کرد:  ۱۶ استان ما مرزی هستند که این استان‌ها به خوبی می‌توانند با ۱۵ کشور همسایه ارتباط تجاری برقرار کنند، در شرایط تحریمی، این اقدام یکی از راهکارهای اساسی برای حل مشکلات کشورمان است.



وی با بیان اینکه شهرستان مرزی سلماس ۹۴کیلومتر با کشور ترکیه هم مرز است،تاکید کرد:  با توجه به اینکه سلماس ۹۴ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه دارد،مهمترین خواسته مردم و دغدغه ما موضوع گشایش پایانه مرزی کوزه رش سلماس با مرز ترکیه است ،در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام دادیم ؛مشکل ما با موافقت دولت ترکیه است  که رایزنی هایی از طریق مجلس آنجا و وزارت امور خارجه انجام شده است و پیگیری می شود.



نائب رئیس گروه دوستی- پارلمانی ایران و ترکیه ادامه داد:گشایش پایانه مرزی کوزه رش می‌تواند موجب افزایش توسعه تجارت بین ایران و ترکیه باشد و سلماس می تواند نقشی در ارتقاء روابط تجاری با ترکیه داشته و برای مردم می‌تواند اشتغال ایجاد کند.



وی با بیان اینکه بیش از 30 تا 40 هزار نفر از عشایر و مرزنشینان در این مناطق زندگی می‌کنند،اظهار کرد: باید برای درآمد مرزنشینان و عشایر و نیز افزایش تجارت مرزی با کشور ترکیه، فعالیت سه معبر مرزی در حوزه استحفاظی شهرستان سلماس مورد موافقت قرار گیرد.



عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی افزود:در این ۶ ماه تلاش کردم که کارت مرزنشینی به روستاییان داده شود و کارت پیله وری برای روستاهای مرزی گرفته شده است و اگر این گمرک ایجاد شود می تواند برای جوانان سلماس اشتغال ایجاد کند.



عضو فراکسیون مرزنشینان مجلس با تاکید برگشایش پایانه مرزی کوزه رش، تصریح کرد: با ایجاد بازارهای مرزی دیگر شاهد مهاجرت جوانان به شهرها نخواهیم بود؛برخی جوانان در کارواش و یا در تاکسی های اینترنتی در شهرها کار می کنند و برخی از آنها برای انجام کارهای سخت به کردستان عراق می روند ؛اگر مشکلات مرز مرتفع شود؛ تجارت مرزی شکل می گیرد و هر خانواده مرزنشین می ‌تواند اقتصاد خود را مدیریت کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 311353
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار