خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/13 - 13:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
فیاضی:

کشاورزان مازندرانی نیازمند حمایت دولت هستند/ حذف ارز ترجیحی واردات برنج برای حمایت از شالیکاران شمالی به سرانجام برسد

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی برای واردات برنج باید هرچه سریعتر اجرایی شود، گفت: درخواست حذف ارز ترجیحی برای واردات برنج خارجی به واسطه نمایندگان استان‌های شمالی پیگیری شده است و طی نامه‌ای این مسئله را از هیات دولت و رئیس جمهور خواستار شده‌ایم.

فیاضی

عبدالوحید فیاضی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد مشکلات شالیکاران شمال کشور، گفت: در حال حاضر هر کیلو برنج ایرانی به مبلغ ۱۳۰ هزار تومان فروخته می شود اما این میزان برنج برای هر کشاورز حدود ۶۰ هزار تومان تمام می‌شود؛ این مسئله به ضرر شالیکاران استان‌های شمالی است.

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی برای واردات برنج باید هرچه سریعتر اجرایی شود، افزود: درخواست حذف ارز ترجیحی برای واردات برنج خارجی به واسطه نمایندگان استان‌های شمالی پیگیری شده است و طی نامه‌ای این مسئله را از هیات دولت و رئیس جمهور منتخب خواستار شده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای حمایت از تولید باید از واردات بی‌رویه در تمام حوزه‌ها خودداری شود؛ اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۱۸۰۰ هزار تن برنج نیاز کشور بود که از طریق واردات تامین شد، این رقم بیش از نیاز کشور بود که باید وارد می‌شد اما دلیلی بر نابودی کشاورزی داخلی است.

فیاضی با تاکید بر اینکه کشاورزی در شمال کشور به عنوان یک شغل اصلی محسوب می‌شود، یادآور شد:  کشاورزی یکی از مبانی اقتصادی کشور محسوب می‌شود که امروزه در مرز نابودی قرار گرفته است با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می‌رسیم اگر کشاورزان مجوز تغییر کاربری زمین‌های زراعی خود را داشتند، بی تردید سودهای کلانی از طریق آنها به دست می‌آوردند اما در حال حاضر به واسطه تولید محصولات کشاورزی نه تنها هزینه نخستین تولیدات حاصل نمی‌شود بلکه شاهد ورشکستگی کشاورزان هم هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با انتقاد از اینکه در حال حاضر کشاورزی فقط سرسبز نگه داشتن یک منطقه محسوب می‌شود، گفت: دیدن هر منظره سرسبز برای هر شخصی لذت بخش است اما برای کشاورزان متاسفانه تبدیل به یک ذلت شده است، مسئولان و متولیان امر اگر اجازه تغییر کاربری به کشاورزان برای زمین‌های زارعی آنها را نمی‌دهند، حداقل از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی از جمله برنج خودداری کند.

فیاضی با بیان اینکه دولت باید حمایت‌های همه جانبه از کشاورزان را در دستور کار قرار دهد، خاطرنشان کرد: در تولید محصولات کشاورزی باید مسئولان امر از نهاده‌های کشاورزی تا جبران هزینه‌های آب و برق کمک کشاورزان باشند تا در ازای تلاش یک ساله بتوانند سود حداقلی از محصولات خود داشته باشند، در نظر داشته باشیم کشاورزی محور استقلال کشور محسوب می‌شود که متاسفانه ما از این سخن  امام راحل (ره) بسیار دور شده‌ایم./

پایان پیام

  • کد خبر : 381529
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار