خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/17 - 14:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
شهرکی مطرح کرد:

چشم امید مردم سیستان به سراب ۲۰ ساله قرارداد ۱۳۵۱ هیرمند/دولت های قبل در اخذ حقابه هیرمند ناتوان بودند

نماینده مردم زابل در مجلس، با بیان اینکه سیستان ۲۰ سال است که دچار خشکسالی شده و قرار بود قرارداد ۱۳۵۱ هیرمند گره گشای این مشکل باشد تاکید کرد که دولت های قبل از توان لازم برای اخذ این حقابه برخوردار نبودند.

فرهاد شهرکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد به ناتوانی دولت های گذشته برای اخذ حقابه هیرمند، گفت: ۲۰ سال است که حوزه سیستان دچار خشکسالی شده که بخش عمده آن به عدم توانایی دولت های قبل برای گرفتن حقابه این منطقه بر اساس قرارداد ۱۳۵۱ هیرمند برمی گردد که بین ایران و افغانستان به امضا رسیده بود و متاسفانه هزینه آن را مردم سیستان دادند.

نماینده مردم زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سیستان به عنوان بخشی از این مملکت در یک برهه از زمان انبار غله ایران بود و اشتغال مردم این منطقه در ۳بخش کشاورزی، دامداری و صیادی بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: انتظار داریم اگر قرار است یک کار اساسی برای این منطقه انجام شود حقابه هیرمند اخذ شود که حدود ۸۲۰ میلیون متر مکعب در سال است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در سال جاری تاکنون در خوشبینانه ترین حالت حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد سیستان شده است و ۵۰۰ میلیون مترمکعب مانده است که باید تحقق آن از سوی دولت به طور جدی پیگیری شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 383028
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار