خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/24 - 10:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
فاضلی:

چرا باید بودجه استان سیستان و بلوچستان در تهران باشد؟/خسارات پتروشیمی چابهار در 20 سال آینده هزار برابر بیشتر از فواید آن خواهد بود

نماینده مردم سراوان در مجلس، ضمن انتقاد از اینکه چرا باید بودجه استان سیستان و بلوچستان در تهران باشد که دارای 25 میلیون جمعیت مصرف‌کننده است تاکید کرد که سیستان و بلوچستان نیاز به بودجه و مدیریت صحیح دارد.

ملک فاضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با انتقاد از اینکه چرا باید بودجه استان سیستان و بلوچستان در تهران باشد، گفت: تهران در حالی دارای اهمیت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها به لحاظ بودجه و امکانات است که در زمان محمدشاه قاجار در شرایطی که تنها 200 هزار نفرجمعیت داشته است به پایتخت تبدیل شد.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: چرا تهران در شرایط کنونی باید 25 میلیون نفر جمعیت داشته باشد در حالی که در طول 365 روز تعداد 300روز آن قابل زندگی کردن نیست و جمعیت آن بجای هوا سم استنشاق می‌کنند ضمن‌اینکه این میزان جمعیت تنها مصرف‌کننده هستند.

وی تصریح کرد: پایتخت یک کشور نمی‌تواند جمعیتی بیش از 4 هزار نفر داشته باشد ضمن اینکه جغرافیای این شهر پاسخگوی توسعه ساختار شهری متناسب با جمعیتی که در آن ساکن هستند، نیست و این در حالی است که باید متناسب با توانمندی‌های جغرافیایی یک منطقه ساختار شهری را تعریف کنید.

فاضلی خاطرنشان کرد: متاسفانه هر فردی در شهرستان‌ها بعد از خشکسالی و عدم امکان کشاورزی، دارایی‌های خود را فروخت و در حاشیه شهر تهران مستقر شد تا فقط به این افتخار کند که نسل بعدی آنها در تهران زندگی می‌کنند.

وی افزود: با این شرایط می‌توان گفت که تهران دارای جمعیتی مصرف‌کننده محض و نابودکننده است بنابراین نباید بودجه مختص به استان‌های دیگر در آن هزینه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در بخشی از صحبت‌های خود به وضعیت استان اصفهان اشاره کرد و یادآور شد: آیا باید ذوب آهن در اصفهان استقرار می‌یافت که به خشک شدن زاینده‌رود منتهی شود؟ این کارخانه باید در کنار رودخانه‌ای احداث می‌شد که در آن کشتیرانی صورت بگیرد یا کنار دریا احداث می‌شد اما نه مثل پتروشیمی چابهار که خسارات آن در 20 سال آینده هزار برابر بیشتر از فواید آن خواهد بود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تا زمانی که بودجه کافی و برنامه خوب برای حل مشکلات استان سیستان و بلوچستان وجود نداشته باشد، حضور فیزیکی مسئولان فایده‌ای نخواهد داشت. اگر حضور پیدا کنند و به شرایط این استان آگاه شوند، خوب است. اما سازندگی سیستان و بلوچستان  اعتبارات لازم و عمل می‌خواهد. سیستان و بلوچستان نیاز به بودجه و مدیریت صحیح دارد./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 378322
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار