خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/22 - 15:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
زنگنه:

پروژه انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی تا سه سال آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی طی بازدید از پروژه خط انتقال آب‌ دریای عمان به خراسان رضوی در روستای پاگدار جلگه رخ تربت‌حیدریه، گفت: با تلاش شرکت مجری و پیمانکاران، پروژه بزرگ انتقال آب‌ از دریای عمان به خراسان رضوی تا سه سال آینده‌ وارد مدار بهره‌برداری و بزرگ‌ترین مشکل صنایع و معادن این خطه برطرف خواهد شد.

پروژه انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محسن زنگنه، رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی طی بازدید از پروژه خط انتقال آب‌ دریای عمان به خراسان رضوی در روستای پاگدار جلگه رخ تربت‌حیدریه، گفت: با تلاش شرکت مجری و پیمانکاران، پروژه بزرگ انتقال آب‌ از دریای عمان به خراسان رضوی تا سه سال آینده‌ وارد مدار بهره‌برداری و بزرگ‌ترین مشکل صنایع و معادن این خطه برطرف خواهد شد. 

نماینده مردم تربت حیدریه  مه ولات در مجلس شورای اسلامی این پروژه به طول بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر که با انشعابات آن ۱۸۰۰ کیلومتر را شامل می‌شود، افزود: حدود ۸ متر مکعب بر ثانیه آب را به خراسان رضوی منتقل می‌کند. 

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت: اهمیت این پروژه بدان خاطر است که امکان تامین آب معادن بخصوص سنگان خواف و مناطق شمالی خراسان رضوی، تربت‌حیدریه، نیشابور، مشهد، قوچان، فریمان و همچنین صنایع در این مسیر را فراهم می‌کند. 

زنگنه در پایان با بیان اینکه این  پروژه در روستای پاگدار جلگه رخ فعال است، خاطرنشان کرد:  شرکت مجری و پیمانکاران مشغول حفر تونل انتقال آب‌ بطول حدود ۱۳۰۰ متر هستند که ۶۰۰ متر آن‌ از دو طرف کار به اتمام رسیده‌است./

 

پایان پیام

  • کد خبر : 380486
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار