خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/02 - 17:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
پاکمهر:

وقوع 3 زلزله پیاپی مدارس بجنورد را به تعطیلی کشاند/ اماکن امن برای اسکان مردم در صورت وقوع زلزله پیش بینی شده است

نماینده مردم بجنورد در مجلس، با اشاره به وقوع 3 زلزله پیاپی در این منطقه که باعث نگرانی مردم و تعطیلی مدارس این شهر شده است ضمن تشریح میزان خسارات وارد شده ناشی از وقوع این زلزله‌ها از تداوم حالت آماده‌باش تیم‌های امدادرسان و بیمارستان‌های این منطقه خبر داد.

سیدمحمد پاکمهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح وضعیت بجنورد بعد از وقوع 3 زلزله پیاپی، گفت: متاسفانه حدود ساعت 4 بامداد یکشنبه 2زلزله به قدرت 4/7 و 5/2 ریشتر با فاصله زمانی 10 دقیقه در بجنورد به وقوع پیوست که باعث نگرانی مردم شد تاجاییکه از منازل خود خارج شده و شب را در پارک‌ها و خیابان‌ها سپری کردند.

نماینده مردم بجنورد، راز، جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته ساعت 16 روز گذشته نیز زلزله دیگری با شدت بیشتر از قبل به وقوع پیوست که نگرانی مردم این منطقه را تشدید کرد.

وی تصریح کرد: این زلزله‌ها هیچ خسارات جانی به همراه نداشت و فقط چند نفر در حالت فرار آسیب دیده بودند که به صورت سرپایی درمان شدند اما متاسفانه بعد از وقوع زلزله سوم خسارات مالی در قالب ترک‌خوردگی دیوار منازل روستایی ایجاد شد که تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر و ستاد مدیریت بحران استانداری در حال بررسی میزان خسارات هستند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: با توجه به اینکه این نوع حوادث قابل پیش‌بینی نیست نگرانی از تکرار زلزله یا پس‌زلزله در کل جمعیت مرکز استان خراسان شمالی وجود دارد و امروز هم کلیه مدارس بجنورد تعطیل بودند.

وی افزود: هم‌اکنون تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر، بسیاری از بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس در این منطقه در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت بروز هر گونه واقعه‌ای به آسیب‌دیدگان احتمالی امدادرسانی شود ضمن‌اینکه هشدارهای لازم هم به مردم داده شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: براساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان تعدادی اماکن امن و سالن‌های ورزشی برای اسکان مردم در صورت وقوع زلزله‌ای دیگر پیش‌بینی شده است و ما همچنان در حال پیگیری روند امدادرسانی و هماهنگی نهادها و دستگاه‌های مربوطه هستیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 383826
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار