خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/07 - 11:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
دهانی:

وزیر کشور؛ امنیت را به مرز سراوان بازگرداند

نماینده مردم سراوان در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه مرز این منطقه هنوز به صورت قانونمند ساماندهی نشده و تهدیدات گروهک‌های تروریستی از طریق این مرز، امنیت مردم سراوان را مختل کرده است از وزیر کشور خواست تا این مرز را به صورت اساسی ساماندهی کند.

محمدنور دهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت ناامن مرز حوزه انتخابیه خود، گفت: متاسفانه این مرز هنوز به صورت قانونمند ساماندهی نشده است و هر روز شاهد تهدیداتی از سوی گروهک‌های تروریستی از طریق این مرز هستیم که امنیت مردم این منطقه را مختل کرده است.                               

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران، مهرستان و گلشن در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امیدواریم سردار مومنی در طول مدت 4 سال فعالیت خود در وزارت کشور، این مرز را به صورت اساسی ساماندهی کند تا بتوانیم وضعیت آن را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: بازگشایی بازارچه مرزی کوهک نیز هنوز رسمی نشده است بنابراین انتظار داریم همچون بازارچه مرزی ریمدان که جابجایی مسافر از طریق آن صورت می‌گیرد، مرز کوهک نیز فعال شده تا باعث رونق حوزه انتخابیه شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، اظهار کرد: بازارچه مرزی گلشن نیز متاسفانه چندین سال است که تعطیل شده است و تاکنون پیگیری‌ها برای راه‌اندازی مجدد آن به نتیجه نرسیده است که انتظار داریم وزیر کشور این موضوع را نیز به طور ویژه مورد توجه قرار دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: ما در این منطقه یک گذرگاه مرزی برای تردد موتورها داشتیم که مدت 9 ماه است، مسدود شده است و به دنبال مکاتبات مکرری که داشتیم تنها این پاسخ را دریافت کردیم که این گذرگاه رسمی نیست و نمی‌توانیم نسبت به بازگشایی آن اقدامی انجام دهیم و این در حالی است که هزاران نفر از طریق این گذرگاه مرزی، امرار معاش می‌کردند./

پایان پیام

  • کد خبر : 382859
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار