خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/20 - 18:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
بامری:

هزینه برق ایرانشهر باید طبق تعرفه برق منطقه یک گرمسیری محاسبه شود/گرمای بالای 60درجه همراه با طوفان سهمگین این منطقه را به جهنم تبدیل کرده است

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دوازدهم، ضمن تشریح وضعیت نامناسب این منطقه به دلیل گرمای بالای 60درجه همراه با ریزگردهای ناشی از وقوع طوفان سهمگین از دولت جدید خواست تا هزینه برق ایرانشهر طبق تعرفه برق منطقه یک گرمسیری محاسبه شود.

رحمدل بامری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزییات مشکلات ناشی از گرمای شدید هوا در حوزه انتخابیه‌اش که 10 شهرستان و روستاهای پیرامون آنها را دربرمی‌گیرد، گفت: حدود دو ماه است که جنوب استان سیستان و بلوچستان به دلیل دمای بالای 60درجه هوا به جهنم تبدیل شده است ضمن‌اینکه در این منطقه اصلا زمستان نداریم و 9 ماه از سال تابستان و 3 ماه بهار داریم.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در کنار گرمای شدید هوا با معضل طوفان سهمگین و بالتبع آن معضل ریزگردها نیز مواجه شده‌ایم کمااینکه با معضل ریزگردها مواجه هستیم و به دلیل نزدیکی به کویر لوت و جازموریان مشکلات زیست محیطی وضعیت فاجعه باری در این منطقه ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این گرمای شدید، برق نیز یا در اثر طوفان، یا فرسودگی شبکه‌های توزیع یا خاموشی‌های متداول در کشور قطع می‌شود و نیروگاه هم به تعداد کافی نداریم تا از این ظرفیت استفاده کنیم. از سوی دیگر با قطعی برق، آب هم قطع می‌شود و در این شرایط مردم با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.  

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: قطع برق چاه‌های کشاورزی در زمان برداشت محصول خرما از دیگر مواردی است که به کشاورزان آسیب جدی وارد می‌سازد و معیشت آنها را تحت شعاع قرار می‌دهد آن هم در شرایطی که محصول خرمای استان سیستان و بلوچستان بالاترین درصد هم به لحاظ کمی و هم کیفی را دارد.

بامری خاطرنشان کرد: هزینه تعرفه‌های برق استان سیستان و بلوچستان با اینکه منطقه گرمسیر بوده، سرسام‌آور است و این در حالی است که باید طبق تعرفه برق منطقه یک گرمسیری محاسبه شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما این موضوع را هم با وزیر، هم با آقای مخبر مطرح کردیم و بااینکه گفته بودند درج تعرفه برق این منطقه در سامانه گرمسیری را مصوب می‌کنیم اما این مهم تاکنون محقق نشده است که می‌طلبد دولت جدید لحاظ تعرفه برق منطقه یک گرمسیری را برای 9 ماه در سال در این استان، افزایش نیروگاه‌ها، توسعه شبکه‌های توزیع و بازسازی شبکه‌های فرسوده را برای برون‌رفت از مشکلات این منطقه محقق کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 381897
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار