خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/04 - 14:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
فلاحی از وزیر نیرو پیگیری کرد؛

مشکل آب شرب هلیلان با تخصیص اعتبار رفع می شود

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس گفت: وزیر نیرو بابت رفع مشکل آب شرب هلیلان دستورات لازم را صادر کرده تا مدیرعامل آب و فاضلاب کشور از اعتبارات تنش‌زدایی یا محرومیت زدایی برای رفع مشکل آب شرب هلیلان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان و عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با وزیر نیرو برای پیگیری مطالبات مردم استان، گفت: طبق اعلام وزیر نیرو قطعات سه و چهار سامانه گرمسیری ایلام تأمین اعتبار شده و آب به زودی به زمین های واقع در مسیر سامانه گرمسیری می رسد.



وی افزود: همچنین وزیر نیرو بابت رفع مشکل آب شرب هلیلان دستورات لازم را صادر کرده تا مدیرعامل آب و فاضلاب کشور از اعتبارات تنش‌زدایی یا محرومیت زدایی برای رفع مشکل آب شرب هلیلان اقدام کند.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: وزیر نیرو در رابطه با مشکل ایل دهبالایی مالکان پلاک زمین معروف به چالثانی واقع در محدوده بلوار خرم‌رودی شهر ایلام در تعیین حریم بستر رودخانه، دستور داد دقیقا و با رعایت قانون و در راستای جلوگیری از پایمال شدن حقوق مردم در این خصوص اقدام شود.



وی گفت: در زمینه درخواست مردم روستای  حصار شاوه ایوان برای حل بحران آب شرب و تامین اعتبار لوله کشی آب، نیز وزیر نیرو دستور داد در چارچوب طرح جهاد آبرسانی اقدام و به موافقت نامه اضافه شود.



فلاحی یادآور شد: همچنین برای پروژه های مورد نظر اداره امور آب این شهرستان، دستور مساعدت داده شده و برای تعیین تکلیف مطالبات مردم سرتنگ علیا و سفلی در حاشیه سد کنگیر دستور داده شد به طور میدانی بازدید به عمل آید و بعد از بازدید تصمیم لازم گرفته شود.



وی عنوان کرد: وزیر نیرو در رابطه با درخواست رئیس شورای شهر آسمان آباد مبنی بر صدور مجوز و حفر چاه جدید آب و تامین مخازن، دستور بررسی و اقدام برای تامین آب شرب این بخش را صادر کرد و همچنین در رابطه با درخواست رئیس شورای شهر  آسمان آباد  مبنی بر مساعدت در خصوص تامین تجهیزات چاه خریداری شده، دستور اقدام لازم را صادر کرد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 368834
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار