خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/15 - 09:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
سعیدی:

لایروبی کانال و اسکله صیادی شهدای هفت تیر در چابهار  انجام شد

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس با تاکید به لایروبی اسکله بنادر توسط سازمان بنادر، گفت: عملیات لایروبی کانال و اسکله صیادی شهدای هفت تیر در چابهار پس از گذشت حدود ۱۵ سال با همت و تلاش دولت آغاز شد که نوید دهنده حل مشکلات صیادان برای پهلوگیری آسان و رونق صید وصیادی است.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد آخرین اقدامات حوزه انتخابیه، گفت:عملیات لایروبی کانال و اسکله صیادی شهدای هفت تیر درچابهار پس از گذشت حدود ۱۵ سال با همت و تلاش دولت آغاز شد که نوید دهنده حل مشکلات صیادان برای پهلوگیری آسان و رونق صید و صیادی است. این مهم یکی از خدمات ماندگار برای جامعه صید و صیادی خواهد بود، با تلاش مسئولان منطقه ای عملیات لایروبی کانال و اسکله صیادی شهدای هفت تیر چابهار با حجم ۱۳۰ هزار متر مکعب، عمق چهار متر و مساحت کل ۱۰۱ هزار و ۷۷۰ مترمربع انجام می‌شود و توسط سازمان بنادر این مهم پیگیری می‌شود.



حدود ۳۰۰ مجوز صید برای صیادان چابهاری  صادر شده است



نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس با اشاره به مجوز صید صیادان،اظهار داشت: با پیگیرهای صورت گرفته مجوز صید برای صیادان قایق‌های صیادی صادر شد، حدود ۳۰۰ مجوز صید تاکنون صادر شده است، صیادان بلوچی که نقش مهمی در تولید و اشتغال داشته درخواست تسریع در صدور مجوز صید به صیادان واقعی را دارند. عدم صدور مجوز صید سبب شده تا هر گالن ۷۰ لیتری بنزین را تا یک میلیون و۴۰۰ هزار تومان خریداری و برای صید به دریا بروند. تلاش می‌شود تا پایان مجلس یازدهم مشکلات این گروه حل شود.



پروژه آبرسانی به ۱۵ روستای بلوچستان توسط خیرین انجام شد 



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با انتقاد از پروژه طرح جهاد آبرسانی، گفت: پروژه جهاد آبرسانی در بسیاری از استان‌های کشور به ویژه سیستان و بلوچستان به کندی پیش می‌رود؛ با تمام  کم و کاستی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته  حدود۱۵  روستا توسط خیرین آبرسانی شد؛ طرح جهاد آبرسانی،به دلیل تامین منابع آبی با وقفه بسیار زیادی مواجه است.



سعیدی با بیان اینکه در حوزه نوسازی جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی روستایی، اظهار داشت: با پیگیری صورت گرفته آسفالت حدود ۴۳ کیلومتر از راه‌های روستایی در دستور کار قرار گرفت.



رویه ترانزیت مرز "ریمدان" فعال شده است



نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی با بیان این که مرز "ریمدان" بسیار فراتر از یک مرز رسمی است، گفت: این مرز رسمی نه تنها چابهار را به پاکستان ارتباط داده و اقتصاد این کشور را در اختیار تولیدکننده و تجار ایرانی قرار می‌دهد بلکه معبری است که چابهار را به مگاپروژه کریدور اقتصادی چین و پاکستان «سی‌پک» وارد می‌کند که با حضور رییس کل گمرک رویه ترانزیت آن فعال شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 371016
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار