خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/20 - 11:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
حسین زهی تاکید کرد؛

فاجعه انسانی در انتظار شهرستان خاش به دلیل بی‌آبی/ وزارت نیرو اقدام عاجل کند

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس گفت:  معضل کمبود آب در حوزه انتخابیه بسیار است و حدود دو هفته است که برخی محلات شهرستان خاش آب ندارند لذا اگر این شرایط ادامه پیدا کند فاجعه بزرگ انسانی در شهرستان خاش رخ خواهد داد.

اسماعیل حسین‌زهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با ابراز نگرانی از وضعیت تامین آب و برق در حوزه انتخابیه خود، گفت: متاسفانه معضل کمبود آب در بخش کورین حوزه انتخابیه بسیار است و حدود دو هفته است که برخی محلات شهرستان خاش نیز با جمعیت 300 هزار نفری آب ندارند و آب محلات دارای آب نیز پایدار نیست لذا اگر این شرایط ادامه پیدا کند فاجعه بزرگ انسانی در شهرستان خاش رخ خواهد داد.



نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتقال آب به شهرستان خاش می‌تواند نگرانی مردم را کاهش دهد، این در حالی است که با افت شدید سطح چاه‌های آب نیز رو به رو هستیم به همین دلیل شرایط برای کشاورزان نیز سخت شده است. 



وی اظهار کرد: اکنون در برخی از شهرهای استان مانند شهرستان خاش حدود ۷۰ درصد شهر آب ندارد و آب آن ۳۰ درصد نیز غیرقابل شرب است.



حسین زهی مطرح کرد: دولت باید اهتمام ویژهای در زمینه تامین آب استان داشته باشد، درواقع ما باید بتوانیم هرچه سریعتر برای آبرسانی به مردم و مدیریت منابع آبی تدابیری اتخاذ کنیم، هرچند در قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز اولویت مجلس تامین آب شرب مناطق مختلف کشور و سپس آب کشاورزی است با این وجود دولت باید عنایت ویژه‌ای به شهرهایی مانند خاش داشته باشد.



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین درباره وضعیت تامین برق حوزه انتخابیه، بیان کرد: در رابطه با برق نیز بیشتر روستاها با افت شدت برق رو به رو هستند به طوری که به جز روشن کردن لامپ نمی‌توانند وسایل برقی دیگر همچون پنکه را هم روشن کنند، به همین دلیل وزارت نیرو باید شبکه انتقال برق در استان را اصلاح کرده و فکری به حال وضعیت آب و برق مردم مظلم منطقه کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 364741
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار