خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/28 - 14:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
سرمدی:

ضرورت ورود وزیر راه وشهرسازی به ایمن‌سازی جاده‌های اسدآباد/این مسیر محل تردد زائران اربعین است

نماینده مردم اسدآباد در مجلس، ضمن تشریح وضعیت جاده‌های حوزه انتخابیه خود که به دلیل وجود پیچ‌های خطرناک و نقاط فاقد امکان دید مناسب دارای تعداد زیادی نقاط حادثه‌خیز است از وزیر راه وشهرسازی خواست به ایمن‌سازی این جاده‌ها که محل تردد زائران اربعین است، ورود پیدا کند.

کیومرث سرمدی واله در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در تشریح جزییات وضعیت نقاط حادثه‌خیز جاده‌های حوزه انتخابیه خود، گفت: آنچه مسلم است حفظ جان مردم و امنیت روحی-روانی خانواده‌ها هم در آموزه‌های دینی، هم قانون اساسی و هم عرف جامعه یک اصل محسوب می‌شود.



نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برغم اینکه دولت توجه خوبی به رفع نقاط حادثه‌خیز در اقصی نقاط کشور داشته است اما متاسفانه در اسدآباد در راه‌های اصلی و فرعی نقاط حادثه‌خیز زیادی وجود دارد که به طور مکرر در آنها شاهد از دست دادن هموطنانمان هستیم.



وی با اشاره به دو مسیر در اسدآباد که با بیشترین میزان تصادفات جاده ای مواجه هستند، تصریح کرد: یکی از این مسیرها از اسدآباد تا قروه است که به دلیل پیچ خطرناک و نقاط فاقد امکان دید مناسب حوادث منجر به فوت فراوانی را در آن شاهد هستیم، همچنین جاده اسدآباد به سمت شهر آجین که محل تردد کنگاور_ سنقر است به علت عرض کمی که دارد لازم است دو بانده شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در قالب انتقادی به دولت، افزود: به دنبال پیگیری‌هایی که انجام دادیم دو بانده شدن این جاده در جدول ۲۰ قوانین بودجه ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ لحاظ شده است اما وزارت راه و شهرسازی بخصوص شخص وزیر نیز باید عنایت ویژه‌ای به این مهم داشته باشد تا ماده ۲۳ آن اخذ شود که بتوانیم این نقطه حادثه‌خیز را حذف کنیم تا بعد از این شاهد از دست دادن همشهریان و مسافران در این جاده نباشیم.



وی در بیان نتیجه تذکری که به وزیر کشور در مورد لزوم تخصیص اعتبارات لازم برای ایمن‌سازی جاده‌های اسدآباد از محل اعتبارات خاص راهپیمایی اربعین داده است، یادآور شد: سالیانه هزاران نفر از زائران از این مسیر به سمت عتبات عالیات تردد می‌کنند چراکه اسدآباد نقطه ارتباطی بین شرق و غرب کشور است بنابراین از وزیر کشور درخواست کردیم تا اعتبارات لازم برای تامین زیرساخت‌های شهری، اصلاح مشکلات تردد زائران و بهبود روند خدمات‌رسانی به آنها از محل اعتبارات خاص اربعین تخصیص داده شود.



عضو مجمع نمایندگان استان همدان درمجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنده در این خصوص هم به وزیر کشور تذکر دادم و هم از وی سوال کردم تا دبیرخانه مربوطه که نسبت به برنامه سال آینده مراسم اربعین اهتمام دارند ایمن‌سازی راه‌های اسدآباد که مسیر تردد بخش اعظمی از جمعیت زائران به سمت عتبات عالیات است را نیز مدنظر قرار دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 371721
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار