خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/13 - 09:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
عباس زاده با اشاره به سیل اخیر مشکین شهر:

ضرورت ارتقاء مدیریت مشکین شهر به فرمانداری ویژه/ ماهانه شاهد رخدادهای غیرمترقبه هستیم

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس گفت: وزیر کشور فرمانداری مشکین شهر را به فرمانداری ویژه ارتقاء دهد زیرا این موضوع می تواند اختیارات فرماندار را به سطح معاون استاندار افزایش دهد؛ این امر موجب تسریع در تصمیم گیری ها شده و ظرفیت های بیشتری برای مواجه با بلایای طبیعی فراهم می کند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان مشکین‌شهر، گفت: مشکین شهر علی رغم دارا بودن ویژگی های خاص در ابعاد مختلف و زیرساختی، دارای نقطه ضعف هایی بوده که نیازمند توجه مسئولان است.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: متاسفانه هر سال شاهد رخدادهای غیر مترقبه مانند تگرگ، سیل، یخ زدگی، طوفان و حتی خشکسالی هستیم و می توان اذعان کرد به صورت ماهانه کمیته بحران شهرستان تشکیل جلسه می دهد.



وی ادامه داد: باید یادآور شد طی دو ماهه گذشته دو مرتبه شاهد وقوع سیل در مشکین شهر بودیم که خسارتی بالغ بر 200 میلیارد تومان بر جای گذاشت؛ این مهم در حالیست که خسارات سیل اخیر هنوز برآورد نشده اما متاسفانه یکی از شهروندان خانم جان خود را از دست داده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تسلیت درگذشت هموطن مذکور، افزود: این اتفاق تلخ به دلیل چادر زدن در بستر رودخانه بوده و فرد جان باخته گرفتار سیل شده است.



عباس زاده مشکینی با اشاره به اینکه عموما هواشناسی اطلاعیه های لازم را صادر می کند اما برای مدیریت این موضوع دارای مشکلاتی اعم از پیش بینی کارهای مقدماتی در سطح استان هستیم، گفت: در واقع زمانی که برای تصمیم گیری و اعلام آماده باش و استقرار نیروهای امدادی، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و غیره صرف می شود، سبب طولانی شدن روند شده و نهایتا مردم آسیب می بینند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون اوضاع تحت کنترل بوده و امدادرسانی ها در حال انجام شدن است، خاطرنشان کرد: بنابراین درخواست می شود وزیر کشور فرمانداری مشکین شهر را به فرمانداری ویژه ارتقاء دهد زیرا این موضوع می تواند اختیارات فرماندار را به سطح معاون استاندار افزایش دهد؛ این امر موجب تسریع در تصمیم گیری ها شده و ظرفیت های بیشتری برای مواجه با بلایای طبیعی فراهم می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 369279
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار