خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/23 - 10:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
فلاحی:

صنایع تبدیلی در همدان احداث شود/مشکلات سیب زمینی‌کاران هرسال تکرار می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، گفت: باید هرچه سریع‌تر با اقدامات زیرساختی و عملیاتی نهادهای مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان و سازمان اتکا صنایع تبدیلی را در استان همدان احداث کنند زیرا هرساله مشکلات موجود تکرار می‌شود.

احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت بازار سیب زمینی و مشکلات کشاورزان، گفت: متاسفانه سیب زمینی در انبارها باقی و با گذر زمان قند موجود در محصول افزایش و مشتری آن کمتر می‌شود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه فکر به حال مهندسی کاشت و صنایع تبدیلی سیب زمینی نشده و هر سال کشاورزان همدانی در زمینه سیب زمینی و سیر با مشکلاتی مواجه می‌شوند، افزود: مدیریتی صحیحی در حوزه کاشت و برداشت سیب زمینی وجود ندارد و مرکز هواشناسی همدان 15 سال تعطیل بوده است.



وی با بیان اینکه در حال حاضر محصول سیب زمینی کشاورزان روی زمین باقی مانده است و این اتفاق سال گذشته برای سیر رخ داد، تصریح کرد: راه کار برون رفت از مشکلات پیگیری بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه است.



فلاحی با تاکید بر اینکه می‌توان نیاز کشور به سیب زمینی را برآورد و به همان میزان در انبارها و سردخانه‌ها ذخیره و محصول مازاد را صادر کرد، عنوان کرد: برخی از کشاورزان تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند که با توجه به مشکلات موجود این تسهیلات باید استمهال شوند زیرا بسیاری از آنها متضرر شده‌ و وضعیت نامطلوبی دارند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید هرچه سریع‌تر با اقدامات زیرساختی و عملیاتی نهادهای مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان و سازمان اتکا صنایع تبدیلی را در استان همدان احداث کنند زیرا هرساله مشکلات موجود تکرار می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 374512
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار