خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/31 - 13:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
وحیدی خبر داد:

صدور مجوز یک هزار و 150 کیلومتر فیبرنوری برای خراسان شمالی

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: هزار و ۱۵۰ کیلومتر فیبرنوری استان به تازگی تصویب شده است که اجرای آن بسیاری از مشکلات زیرساختی مخابرات در این خطه را برطرف می‌کند.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به برگزاری آیین افتتاح ۱۳۷ طرح مخابراتی خراسان شمالی که با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برگزار شد، اظهار کرد: باید در جهت سرعت گرفتن انجام طرح‌های مخابراتی حرکت کرد و در گام بعدی طرح فیبر نوری خانگی را اجرا کرد.



وی با بیان اینکه امروزه در بستر آی تی (IT) و آی سی تی (ICT) فرصت همگرایی بین دستگاهی ایجاد شده است، افزود: این توان در فناوری ارتباطات و اطلاعات حائز اهمیت است و موجب توسعه ارتباطات می‌شود.



وحیدی با بیان اینکه سیاست های اینترنت خانگی و پرسرعت در وزارت ارتباطات به خوبی در حال پیشرفت است گفت: ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در پایان سال ۱۴۰۱ به استان خراسان شمالی تعلق گرفت و اینک نیز اجرای هزار کیلومتر دیگر در دستور کار است.



وی به حوادث طبیعی و خسارت های زیرساختی مخابرات خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: در سیل اخیر خط اصلی فیبر نوری آسیب دید اما نیروهای امدادی به موقع وارد عمل شدند و مانع قطع ارتباطات شدند.



نماینده مردم پنج شهر خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان بدلیل اینکه در مسیر زائران امام رضا(ع) قرار دارد نیاز به توسعه زیرساخت های مخابراتی است ضمن اینکه این زیرساخت موجب ایجاد شور و نشاط در بین جوانان می شود.



نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ساختمان مناسبی برای مخابرات استان در حال ساخت است که باید در سرعت ساخت آن تمهیداتی انجام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 362025
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار