خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/22 - 12:01
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : استان ها
خانه ملت گزارش می‌دهد؛

شب به یادماندنی گله‌دار/تحقق یک آرزوی دیرینه پس از ۱۵ سال!

با افتتاح بیمارستان صدیقی، آرزوی دیرینه مردم منطقه گله‌دار پس از ۱۵ سال محقق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، شامگاه شنبه 20 اسفندماه ۱۴۰۱ را از این پس مردمان شریف گله‌دار و اسیر شهرستان مهر برای همیشه در اذهان خود ثبت خواهند کرد؛ شبی که صدها نفر از مردم خونگرم دیار گله‌دار و اسیر با شور و شوقی وصف‌ناپذیر گرد هم جمع آمده بودند تا نظاره‌گر افتتاح بیمارستانی باشند که ۱۵ سال پیش کلنگ آن به زمین خورده بود، اما به‌صورت یک اسکلت به حالت خود رها شده و دیگر کسی امیدی به ساخت آن نداشت؛ تا آنجا که از آن به‌عنوان اثر باستانی یاد می‌کردند!



خوشحالی زایدالوصف مردم و حضور چشمگیر آنان با صف چند صد خودرویی و نیز نصب ده‌ها بنر تشکر از سیدموسی موسوی نماینده مردم شریف لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی این آیین را از سایر مراسمات متفاوت کرده بود. میهمان ویژه برنامه نیز عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود که به دعوت نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس در این مراسم باشکوه حضور یافت.



اما پیش از وزیر بهداشت چند شخصیت دیگر نیز به ایراد سخن پرداختند که شاید یکی از مهمترین فرازهای آن پیام مکتوب حاج عبدالعزیز صدیقی بانی خیر این بیمارستان از دوحه قطر بود. در این پیام که توسط نماینده هیأت امناء بیمارستان صدیقی گله‌دار قرائت شد، خیراندیش این بیمارستان از به نتیجه رسیدن زحماتش اظهار مسرت کرده و از موسی موسوی نماینده مردم در مجلس و مسئولان وزارت بهداشت که موجب تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی این بیمارستان شده‌اند صمیمانه تقدیر کرده بود.



حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز پشت تریبون قرار گرفت و با بیان خاطراتی از سال ۱۳۸۴ و امضاء تفاهم‌نامه ساخت بیمارستان گله‌دار اظهار داشت: نه‌تنها آن موقع،‌ بلکه هم‌اکنون نیز در این منطقه به دلیل کمبود جمعیت طبق نظام سطح‌بندی وزارت بهداشت امکان ساخت بیمارستان وجود ندارد، اما در آن مقطع زمانی خیراندیش تعهد داد نه ‌فقط بیمارستان را احداث خواهد کرد، بلکه تمام تجهیزات بیمارستان و هزینه تأمین نیروی انسانی را نیز خواهد پذیرفت؛ لذا با این شروط مجوز ساخت بیمارستان صادر شد که متأسفانه اندکی پس از آغاز کار، پروژه متوقف گشت تا جایی که این بنا داشت به ساختمانی متروکه تبدیل می‌شد، اما با پیگیری‌های دکتر موسوی در نهایت وزارت بهداشت حاضر به همکاری در تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی این بیمارستان شد؛ به‌گونه‌ای که نیمی از هزینه ده‌ها میلیارد تومانی بیمارستان توسط خیراندیشان و نیمی دیگر توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس تأمین شده است.



سیدموسی موسوی نماینده مردم در خانه ملت نیز در سخنان کوتاه خود با تمجید از عملکرد خیراندیش بزرگوار حاج عبدالعزیز صدیقی، آحاد مردم که هرکس به اندازه وسع خود در ساخت بیمارستان مساعدت کرده است، بانوانی که جواهرات خود را خرج بیمارستان کردند، هیأت امناء بیمارستان گله‌دار و همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون توسعه منابع و برنامه‌ریزی این وزارتخانه و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از افتتاح این بنای قدیمی پس از گذشت ۱۵ سال اظهار مسرت و خشنودی کرد و اینگونه دعا کرد: همه شما امشب مردم را اینگونه خوشحال و خندان کردید؛ ان‌شاءالله خداوند نیز شما را خوشحال و خندان کند.



آخرین سخنران این مراسم نیز مقام عالی وزارت بهداشت بود. عین‌اللهی که در رأس هیأتی عالی‌رتبه از معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه در آیین افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی صدیقی گله‌دار حضور یافته بود، از خیراندیشان تجلیل کرد و پیگیری‌های مجدانه دکتر موسوی و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز را ارج نهاد و پس از آن روبان افتتاح بیمارستان صدیقی گله‌دار را قیچی کرد تا قصه پرغصه این بنای قدیمی که با متراژ ۱۲/۵ هکتار و زیربنایی بالغ بر ۴۵۰۰ مترمربع، ۱۵ سال پیاپی به کلافی سردرگم تبدیل شده بود، سرانجام با لبان خندان مردم در شبی به یادماندنی پایانی خوش و نویدبخش داشته باشد.



با پیگیری‌های سیدموسی موسوی صورت گرفت؛ افتتاح پروژه مهم درمانی در مهر/قفل ۱۵ ساله ساختمان الحاقی بیمارستان مهر شکست!



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به دنبال دعوت رسمی نماینده مردم لامرد و مهر در مجالس نهم و یازدهم از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت سفر به دو شهرستان، طی مراسمی با حضور عین‌اللهی وزیر بهداشت، موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس و جمعی از مقامات ارشد حوزه بهداشت و درمان کشور و استان فارس، پروژه مهم ساختمان الحاقی بیمارستان فاطمه‌ الزهرا(س) مرکز شهرستان مهر به چرخه ارائه خدمات سلامت پیوست.



این ساختمان که همچون بیمارستان گله‌دار قریب به ۱۵ سال از زمان کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و سالیان متمادی نیمه‌تمام باقی مانده بود، با پیگیری‌های مجدانه سید موسی موسوی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال و زیربنای ۱۴۴۰ مترمربع اتمام و در ایام شعبانیه به بهره‌برداری رسید. اورژانس، آزمایشگاه، CCU، دو اتاق عمل و... ازجمله بخش‌های مختلف این مجموعه درمانی به شمار می‌رود.



یادآور می‌شود؛ با افتتاح این ساختمان ۴ تخت CCU به ۳۲ تخت موجود در بیمارستان‌های لامرد و مهر اضافه شد. پیش از این نیز با پیگیری‌های مستمر موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی خدمات جدیدی در بیمارستان مهر ازجمله راه‌اندازی اتاق عمل، استقرار پزشکان متخصص در رشته‌های گوناگون و راه‌اندازی مرکز دیالیز تحقق یافته بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 358825
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار