خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/27 - 14:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
مبلغی مطرح کرد:

رفع نیاز آب استان لرستان با تکمیل سدهای سیمره و معشوره

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس، ضمن تشریح مشکل تامین آب برای بخش کشاورزی این منطقه از تکمیل سدهای سیمره و معشوره به عنوان راهکار برون‌رفت از مشکل کمبود آب کشاورزی در حوزه انتخابیه خود یاد کرد.

محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی حوزه انتخابیه خود، گفت: هم‌اکنون کشاورزان و باغداران این منطقه با مشکل کمبود آب مواجه هستند، هرچند در این منطقه هم زمین‌های مرغوبی وجود دارد و هم آب داریم اما آب رودخانه به زمین نمی‌رسد و اغلب کشت این منطقه به صورت دیم است که بازدهی ندارد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، در بیان راهکار برون‌رفت از این وضعیت، تصریح کرد: هدایت آب رودخانه به سمت زمین‌های کشاورزی و تکمیل سد سیمره می‌تواند باعث رفع نیاز این منطقه به آب کشاورزی شود ضمن اینکه این سد نقش موثری در جلوگیری از سیلاب‌های ویرانگر خواهد داشت که هر چندوقت یکبار در این استان اتفاق می‌افتد و فقط به استان لرستان آسیب نمی‌رساند بلکه به استان خوزستان نیز آسیب خواهد رساند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: تکمیل سد معشوره از دیگر موارد بسیار مهمی است که مانع از جریان سیلاب در این منطقه خواهد شد، همچنین در جهت تامین آب کشاورزی، شرب و صنعتی حائز اهمیت است.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تکمیل سد معشوره باعث تامین بخش اعظمی از آب مورد نیاز حوزه کشاورزی این منطقه شده و زمین‌هایش سیراب خواهند شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 377210
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار