خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/10 - 13:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
اعظمی با اشاره به اقدامات انجام داده در حوزه انتخابیه خود؛

رفع موانع بر سر راه تولیدات و صادرات کشاورزی/5 معدن فعال شدند

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس به اقدامات انجام داده در حوزه انتخابیه خود در حوزه کشاورزی، معادن، میراث فرهنگی و گردشگری اصلاح جاده‌ها اشاره کرد.

ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اقدامات انجام داده در حوزه انتخابیه خود، گفت: از آنجا که حوزه انتخابیه اینجانب قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود و سالانه بیش از 5 میلیون تن تولید محصول دارد و عمده محصولات تولیدی ما صادر می‌شود، لذا طی سال‌های خدمت به مردم تلاش اصلی خود را بر رفع موانع بر سر راه تولیدات و صادرات کشاورزی منطقه گذاشتم که خوشبختانه موفقیت‌آمیز بوده است.  



نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 40 درصد پیاز و بخش قابل‌ملاحظه‌ای از خرمای کشور در جیرفت و عنبرآباد تولید می‌شود، افزود: توسعه صنایع وابسته و تبدیلی کشاورزی همچون شکلات و شیره خرما با بسته‌بندی‌های حرفه‌ای، توسعه آبیاری قطره‌ای، آبخیزداری و سفره‌های زیرزمینی از دیگر اقداماتی است که طی چند سال اخیر محقق شده است.



وی با اشاره به اقدامات انجام داده در حوزه معادن، ادامه داد: از آنجا که استان کرمان را باید بهشت معادن دانست، تاکنون معادن متعددی شناسایی شده و با پیگیری‌های که انجام دادم 5 معدن فعال شدند.



اعظمی با یادآوری اینکه جیرفت و عنبرآباد سابقه تمدنی بیش از 7 هزار سال دارد، مطرح کرد: با هدف توسعه گردشگری منطقه و حفظ آثار باستانی آن نشست‌های متعددی با وزیر گردشگری برگزار کرده و بوم‌گردی متعدد ایجاد شد و حتی هتل‌هایی که نزدیک به یک دهه رها شده بودند در چرخه تکمیل قرار گرفتند تا گردشگری بیشتری به منطقه جذب شود.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به جاده‌های مرگ در حوزه انتخابیه خود و اصلاح این جاده اشاره کرد و گفت: دو بانده کردن چند جاده توانست خطرات ناشی از آن‌ها را برای مردم کاهش دهد./ 



پایان پیام

  • کد خبر : 375604
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار