خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/12 - 10:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
بابایی کارنامی:

رفع مشکل برنج‌کاران استان‌های شمالی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس دوازدهم، با انتقاد از لغو مصوبه ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت و تاکید بر اینکه رفع مشکل برنج‌کاران استان‌های شمالی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد به تشریح نحوه پیگیری برای احقاق حقوق کشاورزان این مناطق پرداخت.

علی بابائی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با مشکل برنج‌کاران استان‌های شمالی کشور، گفت: نحوه رفع مشکل برنج‌کاران این مناطق هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تنها اتفاق مثبتی که در این زمینه افتاد ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت بود که بعد از اینکه ابلاغ شد یک شوکی را در این بازار ایجاد کرده بود.

منتخب مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه برغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز مشکل برنج‌کاران در استان‌های شمالی رفع نشده است ضمن اینکه تامین آب مورد نیاز در شرایط خشکسالی که احداث سدهایی در سمنان و تهران نیز به آن دامن زده است از دیگر مشکلاتی است که در حوزه کشاورزی مازندران وجود دارد.  

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: عدم تخصیص ارز ترجیحی به واردات برنج مصوبه بسیار خوبی بود که پس از مدت کوتاهی لغو شد بنابراین در شرایط کنونی در حال پیگیری این موضوع هستیم اما همچنان روند اجرای مجدد این مصوبه در فراز و نشیب قرار دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما همچنان در تلاش هستیم تا مشکل حوزه کشاورزی استان مازندران به ویژه برنج‌کاران را به نحو احسن حل کنیم و قطعا تا نیل نتیجه مطلوب در جهت احقاق حقوق کشاورزان این منطقه به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد./

پایان پیام

  • کد خبر : 379167
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار