خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/22 - 16:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
بابایی کارنامی تشریح کرد:

رفع مشکلات برنج‌کاران در نشست نمایندگان استان‌های شمالی با معاون اول رییس جمهور

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم، به تشریح مصوبات نشست نمایندگان استان‌های شمالی با معاون اول رییس جمهور به منظور رفع مشکلات برنج‌کاران پرداخت.

علی بابائی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزییات نشست معاون اول رییس جمهور با اعضای مجمع نمایندگان استان‌های شمالی در مجلس شورای اسلامی درخصوص وضعیت برنج‌کاران، گفت: این نشست پیرو پیگیری‌های مکرر نمایندگان استان‌های شمالی با معاون اول رییس جمهور و با حضور استانداران شمال کشور و نمایندگان تشکل‌های کشاورزی برگزار شد.  



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این نشست انتقاداتی پیرامون وضعیت برنج‌کاران و قیمت تضمینی خرید این محصول مطرح شد و در نهایت مصوباتی در جهت بهبود وضعیت این قشر به همراه داشت.  



وی با اشاره به مصوبات این نشست، تصریح کرد: قرار شد دولت به مدت دو سال واردات برنج را ممنوع اعلام کند، همچنین آقای مخبر دستور داد که برای پرداخت بدهی کشاورزان نشات گرفته از خسارات وارد شده به مرکبات، برنج و چای در استان‌های شمالی، بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی ابلاغ شود تا استمهال وام کشاورزی کشاورزان این استان‌ها در دستورکار قرار گیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: تشکیل کارگروهی به عنوان کمیته مشورتی به منظور مدیریت صادرات و واردات کالاهای کشاورزی در حوزه‌های مختلف از دیگر مصوبات این نشست بود، همچنین قرار شد اجرای مصوبات قبلی پیرامون خرید تضمینی برنج پرمحصول که به وزارت جهاد کشاورزی محول شده بود هم با شدت و حدت بیشتری با نظارت استانداران استان‌های شمالی پیگیری شود.



عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قرار شد رفع تعهد ارزی نیز در حوزه صادرات محصولات کشاورزی که از جمله مصوبات بودجه 1402 هم بوده است و دولت اجرا نکرده بود توسط بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی پیگیری شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 369779
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار