خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/12 - 12:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
زندیان:

راه آهن زنجان به بیجار مرز ارس -جلفا را به بندر امام متصل می‌کند

نماینده مردم بیجار در مجلس گفت: راه آهن زنجان به بیجار مرز ارس -جلفا را به بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور متصل خواهد کرد، البته این پروژه می‌تواند زیرساخت مورد نیاز برای کارخانجات پتروشیمی، فولاد، سنگ آهن و محصولات بخش کشاورزی را تکمیل کند.

علیرضا زندیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اقدامات انجام داده در حوزه انتخابیه خود در جهت آبادانی بیشتر، گفت: پروژه راه آهن زنجان به بیجار در سال 1401 به پبمانکار واگذار شده و اکنون عملیات اجرایی آن به طول 17 کیلومتر در حال انجام است که این شبکه ریلی به‌عنوان کریدور شمال غرب کشور، مرز ارس -جلفا را به بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور متصل خواهد کرد، البته این پروژه می‌تواند زیرساخت مورد نیاز برای کارخانجات پتروشیمی، فولاد، سنگ آهن و محصولات بخش کشاورزی را تکمیل کند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: اتوبان بیجار- زنجان پس از 7 سال توقف مجددا آغاز به کار کرده و تاکنون 20 کیلومتر از جاده بیجار به دیوان‌دره و 10 کیلومتر از جاده همدان به بیجار تمام رسیده است، همچنین در حوزه راه روستایی از سال 1400 تاکنون جاده 30 روستا آسفالت و بهسازی شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام داده در حوزه کشاورزی و تامین آب، ادامه داد: حدود 27 میلیون مترمکعب حق‌آبه سد شهرستان بیجار در حوزه آب شرب، فولاد و کشت و صنعت گرفته شد و به‌زودی عملیات اجرایی آن از سال آینده آغاز خواهد شد.

زندیان مطرح کرد: مطالعات سد شیخ بشارک در وزارت نیرو مصوب شده است، همچنین در حوزه کشاورزی و دامپروری سازمان بازنشستگی کل کشور و صنایع شیر ایران، شرکت شیر پگاه را مامور کرده‌اند که ایجاد واحد کشت و صنعت 10 هزار راسی را در دستور کار قراردهد البته زمین این پروژه مشخص و تفکیک آب آن انجام شده است لذا امیدوارم این پروژه نیز به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پروژه‌هایی نیز در حوزه عمران شهری، طرح‌های هادی روستایی اجرا شده است که به دنبال تکمیل ‌آن‌ها در آینده هستیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 376098
کلمات کلیدی
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار