خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/13 - 10:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
حسینی:

راه‌اندازی خط پروازی در رامسر سرآغاز تبادلات بین المللی است

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس گفت: ایران بویژه استان‌های شمالی و به ویژه غرب مازندران دارای مزیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف است که جذابیت بسیاری برای مردم کشور عمان دارد و لذا راه‌اندازی خط پروازی در رامسر سرآغاز تبادلات بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید شمس الدین حسینی در حاشیه برقراری اولین پرواز مسیر مسقط - رامسر با بیان اینکه این پرواز بین المللی سر آغاز تبادل برخی دیگر از ظرفیت‌های دو کشور عمان و ایران است، اظهار کرد: این پرواز را سر منشأ مناسبات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری می دانم.



وی افزود: ایران بویژه استان‌های شمالی و به ویژه غرب مازندران دارای مزیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف است که جذابیت بسیاری برای مردم کشور عمان دارد.



حسینی با بیان اینکه گردشگری سلامت برای مردم کشور عمان دارای جایگاه ویژه ای است، خاطر نشان کرد: حدود دوسال برای برقراری این پرواز بین المللی و فراهم کردن مقدمات و تصویب مرز هوایی زمان صرف شد.



نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد اظهار کرد: این موضوع ابتدا با پیگیری‌های بسیار در کمسیون مرز وزارت کشور مطرح شد و پس از انجام مطالعات آن و تعیین مرز هوایی مبدا و مقصد، این مصوبه در سال ۹۹ به تصویب رسید.



وی عنوان کرد: پس از آن مطالعات گمرک و گذرنامه انجام شد و وزارت کشور درخواست ایجاد مرز هوایی رامسر را برای بار و مسافر به هیئت وزیران ارسال کرد و این موضوع در کمسیون امنیتی و سیاسی در فروردین ماه سال جاری به تصویب رسید.



حسینی این مصوبه را نقطه عطفی برای منطقه برشمرد و تاکید کرد: با سفر وزیر کشور در سال گذشته و وزیر راه و شهرسازی در ماه گذشته به غرب مازندران و بازدید از فرودگاه رامسر، تمامی تدارکات جهت برقراری این پرواز بین المللی به رامسر انجام شد.



این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه این پرواز می‌بایست در دو هفته گذشته انجام می‌شد، تصریح کرد: به دلیل اینکه باید تجهیزات گذرنامه خریداری شده و استقرار می‌یافت که خرید آن نیز انجام شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 364430
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار