خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/24 - 13:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
طغیانی تاکید کرد؛

تولیدکنندگان از سختگیری در رفع تعهد ارزی و مسدود کردن حساب بانکی کلافه شده‌اند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اعتراض تولیدکنندگان مبنی بر سختگیری در رفع تعهد ارزی، مسدود کردن حساب بانکی و عدم پرداخت تسهیلات ‌سرمایه در گردش -که آن‌ها را کلافه کرده است- به حق دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت مهدی طغیانی از 3 شرکت تولیدی و دانش بنیان بازدید به عمل آورد و در این بازدید تولیدکنندگان از سختگیری در رفع تعهد ارزی و مسدودی حساب‌های بانکی تولیدکنندگان در صورت پر نکردن حدنصاب رفع تعهد ارزی شکایت داشتند.

بنابراین گزارش از آنجا که عدم تسهیلات‌دهی و سختگیری در اعطای تسهیلات برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در پی سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی بوده است، به عقیده فعالان صنعتی اگر این روند انقباضی ادامه پیدا کند شرکت‌های بزرگ و کوچک با مشکل جدی و حتی ورشکستگی مواجه خواهند شد.

تولیدکنندگان معتقدند بانک‌ها می‌توانند از شاخص‌های دیگر مانند بررسی وضعیت فروش، صنعت و... برای اعطای تسهیلات استفاده کنند.

قطعی برق صنایع نیز تولیدکنندگان را با مشکل جدی مواجه کرده است، به‌گونه‌ای این بحران موجب ضرر قابل توجه و اتلاف مواد اولیه و حتی تعدیل نیرو خواهد شد لذا بازاریابی و ورود به بازار نیز از مهم‌ترین مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان بود.

مقابله با هر اقدامی که قصد دارد روند احیای زاینده‌رود را متوقف یا سرعت آن را کم کند

همچنین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشستی دیگر با بیان اینکه هر اقدامی که قصد دارد روند احیای زاینده‌رود را متوقف یا سرعت آن را کم کند مقابله خواهیم کرد، گفت: درباره اقدامات قضائی و طولانی بودن روند رسیدگی به پرونده‌ها نیز باید گزارشی کامل آماده کرد تا رئیس قوه قضائیه بتواند برای رفع آن اقدام کند، همچنین زمانی که داده‌ها و مستندات پرونده‌های مربوط به زاینده‌رود قابل استناد نباشد اقدام قضائی مشکل می‌شود اما درصورت وجود مستندات قابل اطمینان می‌توان برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به زاینده‌رود اقدامات خوبی انجام داد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که تاکنون چه مقدار از این راهکار‌ها دنبال شده است، گفت: اقدامات بزرگ‌ و قابل قبولی برای احیای زاینده‌رود انجام شد، با توجه به اینکه این رودخانه در طول سال‌ها خشک شده، احیای آن نیز زمانبر است.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در این دوره پیگیری و انجام شد، طرح انتقال آب دریا به اصفهان برای کاهش بار صنعت بود که پیشرفت قابل قبولی داشته است. با این اتفاق مصرف صنعت از زاینده‌رود قطع خواهد شد.اقدام دیگر سامانه رصد و پایش برداشت‌ها در زاینده‌رود بود که با پیگیری‌های فراوان سرانجام راه‌اندازی شد./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 380569
کلمات کلیدی
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

تصاویر

آخرین اخبار