خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/07 - 11:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
بجارزهی:

توسعه بندر چابهار زمینه اشتغالزایی را در منطقه فراهم می کند

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه ترانزیت چابهار تا سرخس مشهد، گفت: توسعه محور شرق به تنهایی بیش از سه میلیون شغل ایجاد خواهد کرد که نیاز است راه‌های سیستان و بلوچستان به آزادراه و بزرگراه تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدانور بجارزهی اظهار کرد: چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و نقطه مهم کریدور شمال و جنوب و مرکز و محور توسعه شرق کشور و به عبارتی پایتخت بالقوه دوم اقتصاد ایران است و اما متاسفانه در بخش زیرساخت‌ها مشکل دارد.

وی تاکید کرد: در دنیا هر منطقه‌ای که در مسیر ترانزیت کالا و جابجایی مسافر باشد، بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص می‌دهد اما در سیستان و بلوچستان متاسفانه اینگونه نیست. راه‌های ما در استان تبدیل به جاده‌های مرگ شده و فقط کافیست که آمار ۲ سال از کشته‌های جاده‌های استان بررسی شود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه‌های سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص را از نظر آسفالت و استانداردسازی در کشور دارد، متاسفانه این استان کمترین جاده‌های آزادراهی و بزرگراه و پایین‌ترین شاخص راه‌های دوبانده است.

وی بر آسفالت حداقل سه هزار کیلومتر راه خاکی در ۶ شهرستان چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد تاکید کرد و افزود: بیش از ۲۱ هزار نقطه از راههای مواصلاتی این منطقه بزرگ در جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند ساحت پل، آبنما و ابنیه فنی استاندارد هستند و با این اعتبارات قطره چکانی فقط برای دو بانده شدن راه چابهار تا زاهدان مرکز استان که پیشرفت اندکی دارد بیش از ۹۰ سال دیگر طول می کشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 381088
کلمات کلیدی
حمیدرضا اسکندری
خبرنگار

حمیدرضا اسکندری

آخرین اخبار