خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/29 - 11:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
مرادی مطرح کرد:

تلاش برای رساندن سرانه تخت بیمارستانی استان هرمزگان به نورم کشوری/ضرورت ورود وزارت بهداشت به وضعیت حوزه سلامت قشم

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس، با بیان‌اینکه در تلاش است تا در دوره دوازدهم مجلس سرانه تخت بیمارستانی حوزه انتخابیه خود را به نورم کشوری برساند در انتقاد از تعلل پیمانکار برای نصب ام‌آر‌آی در بیمارستان پیامبراعظم(ص) قشم از وزارت بهداشت خواست تا در جهت ساماندهی حوزه سلامت این منطقه ورود پیدا کند.

احمد مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اینکه ارتقای حوزه بهداشت و درمان اولین موضوعی است که در اولویت برنامه‌های خود برای بهبود وضعیت حوزه انتخابیه‌اش در مجلس دوازدهم قرار داده است، گفت: زمانی که برای اولین بار به عنوان نماینده این منطقه انتخاب شده بودم نسبت تخت‌های بیمارستانی استان هرمزگان از نورم کشوری 50 درصد پایین‌تر بود اما با تلاش‌هایی که انجام دادیم توانستیم تا حدود زیادی مشکلات این بخش را کاهش دهیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته طرح توسعه بیمارستان کودکان در این منطقه با 112 تخت بیمارستانی تکمیل و افتتاح شد، همچنین بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با 264 تخت بیمارستانی تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بیمارستان 521 تخت خوابی پردیس بندرعباس نیز 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

وی تصریح کرد: ما همچنان تلاش می‌کنیم تا در مجلس دوازدهم این توفیق را داشته باشیم که سرانه تخت بیمارستانی این منطقه را به نورم کشوری برسانیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با انتقاد از عدم توجه مسئولان مربوطه به وضعیت بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم، یادآور شد: برغم اینکه قشم بیش از 120 هزار نفر جمعیت و روزانه بیش از 10 هزار نفر گردشگر دارد که تعداد آنها در ایام نوروز به یک میلیون نفر می‌رسد اما وضعیت بیمارستان آن در شان مردم این منطقه نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه تعلل پیمانکار باعث شده نصب یک دستگاه ام آر آی در این بیمارستان با تاخیرمواجه شود که برای رفع این مشکل لازم است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی به طور جدی ورود پیدا کنند، همچنین زمینه حضور پزشکان متخصص در این منطقه را فراهم آورند./

پایان پیام

  • کد خبر : 378557
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار