خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/14 - 15:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
اسماعیلی در گفت و گو با خانه ملت:

تفکیک استان تهران به شرقی و غربی مبتنی‌بر نظرات کارشناسی و اقتضائات منطقه‌ای خواهد بود/اجرای این تصمیم دولت نیازمند مصوبه مجلس است

رییس دفتر رییس جمهور، با بیان اینکه تصمیم دولت برای تفکیک استان تهران به شرقی و غربی مبتنی‌بر نظرات کارشناسی و اقتضائات منطقه‌ای خواهد بود تاکید کرد که نظر دولت به تنهایی قابل اجرا نیست و ایجاد استان نیازمند مصوبه مجلس است.

غلامحسین اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وجود انتقاداتی پیرامون تصمیم دولت برای تفکیک استان تهران به شرقی و غربی، گفت: در هر حال این یک بحث کارشناسی جدی و تقاضایی است که انجام شده و مطمئن باشید که تصمیم دولت مبتنی بر نظرات کارشناسی و اقتضائات منطقه‌ای خواهد بود.



وی تصریح کرد: آقای رییس جمهور فرمودند این موضوع نیاز به بررسی دارد بنابراین در حال بررسی است اما الان دولت مصوبه‌ای در این زمینه ندارد.



اسماعیلی در بیان اقتضائاتی که برای تفکیک تهران به استان‌های شرقی و غربی وجود دارد، تاکید کرد: اقتضاء جمعیت و نیازهایی که در شهرهای اطراف تهران دارند به لحاظ اینکه امکانات در تهران است بسیاری از این شهرها گفته‌اند که تا ما استقلال پیدا نکنیم امکانات بیمارستانی و خدماتی به این مناطق نخواهد رسید.



رییس دفتر رییس جمهور، یادآور شد: آقای رییس جمهور دستور دادند این اقدام کاملا در چارچوب فرآیندهای کارشناسی انجام شود ضمن اینکه اگر در این زمینه به جمع‌بندی هم برسیم نظر دولت به تنهایی قابل اجرا نیست و ایجاد استان نیازمند مصوبه مجلس است./



پایان پیام

  • کد خبر : 372595
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار