خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/06 - 10:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
قلاوند:

تعداد زیادی از پروژه‌های صنعتی اندیمشک معطل مانده‌اند/برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه توسعه شهرستان به منظور اولویت‌بندی و تکمیل این پروژه‌ها

نماینده مردم اندیمشک در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه تعداد زیادی از پروژه‌های صنعتی این منطقه معطل مانده‌اند از برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه توسعه این شهرستان خبر داد تا بر اساس آن پروژه‌های مهم صنعتی این شهرستان را طبق اولویت‌بندی تکمیل کنند.

جهانبخش قلاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نقش مهم سند آمایش سرزمینی در تسریع روند اجرای پروژه‌های حوزه صنایع، گفت: هم‌اکنون در این منطقه کارگاه‌ها یا کارخانه‌هایی داریم که پروژه احداث آنها از 20 سال گذشته فعال شده است اما نیمه‌کاره رها شده و سرمایه مردم راکد مانده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کارخانه سیمان یکی از این پروژه‌ها است که از 18سال قبل در این منطقه آغاز شده اما تنها 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این موضوع باعث اتلاف سرمایه شده است.

وی یادآور شد: این کارخانه زیرمجموعه هلدینگ سیمان آریا است که بانک سپه سرمایه‌گذار اصلی آن است و هزینه‌های سنگینی نیز برای آن شده است کما اینکه هنوز تجهیزاتی که از 15 سال قبل برای این پروژه خریداری کرده بودند در انبار بلاتکلیف مانده است که به نوعی اتلاف سرمایه محسوب می‌شود بنابراین به طور جدی در حال پیگیری این موضوع هستیم.

قلاوند خاطرنشان کرد: البته این وضعیت برای مواد مشابهی همچون فولاد، شرکت‌های زیرمجموعه شهرک‌های صنعتی، صنایع غذایی و پتروشیمی‌های این منطقه هم وجود دارد کمااینکه تاکنون 3 پتروشیمی در این شهرستان تعریف شده است که یکی از آنها تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 2 پتروشیمی دیگر در حد فونداسیون باقی مانده‌اند. همچنین اراضی زیادی برای کاشت اکالیپتوس و سایر گیاهان اختصاص داده شده بود که بلاتکلیف باقی مانده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، افزود: متاسفانه تعداد زیادی پروژه که در این منطقه نیمه کاره رها شده‌اند به دلیل هدررفت زمان و سرمایه موجب از بین رفتن انگیزه سرمایه‌گذاران، درآمد و ارزش افزوده در این منطقه می‌شود. ضمن اینکه وقتی پروژه‌ای مشمول مرور زمان شود رقبایی پیدا خواهد کرد که باعث می‌شود اجرای آن پروژه توجیه اقتصادی نداشته باشد. کمااینکه پروژه سیمان این منطقه یکی از این پروژه‌ها است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما در تلاش هستیم تا با تدوین سند آمایش سرزمینی در این خطه با نگاهی دقیق و علمی و با استفاده از ظرفیت متخصصان، کارشناسان و مدیران مجرب بخش‌های دولتی و خصوصی و با کمک دولت برنامه توسعه شهرستان را تدوین، اولویت‌بندی و اجرا کنیم تا بر اساس آن پروژه‌های مهم صنعتی این منطقه نیز تکمیل شوند./

پایان پیام

  • کد خبر : 382819
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار