خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/30 - 13:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
قادری:

تسهیل و رفع موانع اجرایی با هم‌اندیشی و هم‌افزایی بین بخشی محقق می‌شود

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه باید با همکاری و هماهنگی بین‌ بخشی در کنار شهرداری و شورا مسائل را مدیریت و در صدد رفع امور برآییم، گفت: هر نهاد اجرایی باید به تناسب اختیارات و اقتدارات حوزه استحفاظی در سطح استانی و ملی برای تسهیل و گشایش امور اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جعفر قادری نماینده مردم شیراز ورزقان در مجلس در اولین نشست شورای راهبری مدیریت پیشرفت پایدار شهر شیراز با هدف هم‌اندیشی، هم‌افزایی و افزایش همکاری‌های چندجانبه نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهری و استانی به منظور تسریع و رفع موانع اجرایی طرح‌ها و پروژه‌های مصوب محدوده و حریم شهر شیراز در کلیه حوزه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، فرهنگی، اجتماعی و مدیریت شهری، گفت: این شورای راهبری باید از مدت‌ها قبل تشکیل می‌شد تا ما بتوانیم در بررسی موضوع‌های کلان و کلی شهری جهت‌گیری‌ها و سمت‌وسوهایی را با همفکری و هم‌افزایی هم داشته باشیم و از ظرفیت نهادها و دستگاه‌های اجرایی بهره ببریم؛ چراکه نه شهرداری و نه هیچ دستگاه اجرایی به تنهایی نمی‌تواند مسائل و موضوع‌های شهر را حل و راهبری کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: مسائل شهر از کلیت مسائل کلان استان جدا نیست به طوری که ۴۰ درصد جمعیت استان در شهر شیراز سکونت دارد بنابراین شهرداری به تنهایی موفق به امور و مسائل کلان شهری نیست.

وی بیان کرد: باید با همکاری و هماهنگی بین‌ بخشی در کنار شهرداری و شورا مسائل را مدیریت و در صدد رفع امور برآییم، پس هر نهاد اجرایی باید به تناسب اختیارات و اقتدارات حوزه استحفاظی در سطح استانی و ملی برای تسهیل و گشایش امور اقدام کند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص افق شورای رهبردی نیز گفت: فلسفه وجودی شورا برای مدیریت کلان‌شهر شیراز ضرورت دارد و سرعت اتخاذ تصمیم و گره‌گشایی مسائل و موضوعات کلیدی شهر را شتاب می بخشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380675
کلمات کلیدی
فاطمه ضرغامی
خبرنگار

فاطمه ضرغامی

آخرین اخبار