خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/02 - 15:12
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
محمدصالحی مطرح کرد:

تداوم سنگ‌اندازی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در مسیر پروژه احداث سد بلطاق/تعلل وزارت نیرو در این بخش قابل قبول نیست

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بویین میان‌دشت در مجلس، ضمن اشاره به تامین آب به عنوان مهمترین موضوع حیاتی در این منطقه، از سنگ‌اندازی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در مسیر اجرای پروژه احداث سد بلطاق و تعلل وزارت نیرو در این زمینه انتقاد کرد.

حسین محمدصالحی دارانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تامین آب شرب به عنوان مهمترین مشکل کنونی حوزه انتخابیه خود، گفت: مهم‌ترین مشکل این منطقه تامین آب شرب است چراکه منابع پایدار برای تامین آب شرب نداریم همچنین آلودگی آب به‌دلیل نیترات بالا مشهود است.

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بویین میان‌دشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته در این دوره از مجلس اقدامات مطلوبی ازطریق جهاد آبرسانی انجام شد کمااینکه آبرسانی به بخش اعظمی از شهرستان‌های فریدونشهر و چادگان از طریق پمپاژ آب در حال اجرا است و بالای 80 درصد پیشرفت داشته است. ضمن‌اینکه مجوز تامین آب شرب برای چهار شهرستان در سال 1400 در ردیف ملی گرفته است اما همت والایی را می‌طلبد که دولت توجه بیشتری به این منطقه داشته باشد.

وی تصریح کرد: برغم کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی که در استان صورت می‌گیرد همچنان برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم این منطقه تلاش می‌کنیم تا مشکل شهرهای فریدن و بویین میاندشت هم حل و سریعتر از منابع پایدار آب بهره‌مند شوند.

محمدصالحی خاطرنشان کرد: انتظار داریم طرح تامین پایدار آب شرب برای شهرستان‌های فریدن و بویین دشت هم اجرایی شود که بتوانیم این پروژه بسیار بزرگ را به پایان برسانیم تا دغدغه مردم برای تامین آب شرب رفع شود.

وی افزود: وقتی ما با مشکل تامین آب شرب در منطقه مواجه هستیم نمی‌توان رفع نیاز این بخش را منوط به تامین آب کشاورزی شرق اصفهان کرد و قطعا اولویت اول باید تامین آب شرب مورد نیاز مردم باشد و در این راستا انتظار می‌رود وزارت نیرو با جدیت بیشتری وارد کار شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: مجوز تکمیل سد بلطاق و کارهایی که باید در این زمینه انجام شود از دیگر موارد مهمی است که در گروی اتخاذ تصمیماتی از سوی شرکت آب منطقه‌ای است که همچنان در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است سد بلطاق باید آب شرب مورد نیاز مردم بویین‌میاندشت را تامین کند و نباید از آن برای تامین آب حوزه کشاورزی استفاده شود ضمن اینکه این میزان تعلل وزارت نیرو و کارشکنی‌هایی که صورت می‌گیرد برای مردم قابل قبول نیست./

پایان پیام

  • کد خبر : 377454
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار