خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/05 - 14:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
ابوترابی:

تامین آب شرب از زاینده‌رود حق مردم چهارمحال و بختیاری است/ما تنها با بارگذاری جدید روی زاینده‌رود مخالفیم

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس، گفت: اگر صدور پروانه انتقال آب زاینده‌رود برای تامین آب آشامیدنی باشد حق مردم چهارمحال و بختیاری است اما برداشت آب برای مصارف صنعتی و کشاورزی با مصوبات شورای عالی آب مغایرت دارد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتقاداتی از سوی مردم استان اصفهان پیرامون اجرای پروژه تامین آب آشامیدنی استان چهارمحال و بختیاری تحت عنوان بن-بروجن با انتقال آب از زاینده‌رود، گفت: اگر بر اساس پروانه صادر شده این انتقال آب تنها برای تامین آب آشامیدنی باشد هیچ مشکلی وجود ندارد چراکه توزیع عادلانه آب بین تمام مردم کشور از وظایف حکومت است.



نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما روی موضوع تامین آب آشامیدنی برای مردم استان چهارمحال و بختیاری با استفاده از آب زاینده‌‌رود به هیچ عنوان اختلافی نداریم و فقط بحث در مورد نحوه برداشت آب و بارگذاری جدید روی زاینده‌رود است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اگر هدف از انتقال آب زاینده‌رود تنها تامین آب آشامیدنی باشد نه تنها استان چهارمحال و بختیاری بلکه سایر استان‌ها نیز می‌توانند از آب زاینده‌رود استفاده کنند و این حق مردم است.



عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر صدور پروانه برداشت آب برای سایر مصارف همچون صنعتی و کشاورزی باشد بارگذاری جدید روی زاینده‌رود محسوب می‌شود و با مصوبات شورای عالی آب مغایرت دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 372102
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار