خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/22 - 14:18
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
سرویس : استان ها
گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان خراسان‌ رضوی(بخش دوم)؛

تأمین اعتبار پروژه جاده سلطان آباد-جوین-فرومد پس از سال‌ها بلاتکلیفی/تلاش برای حل مشکل فاضلاب منطقه قلعه‌نو دهراز سبزوار/تفاهم برای حل مشکل چاه‌های آب روستاهای بردسکن/ پیگیری تامین نهاده‌های دامی برای دامداران درگز

اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه برای پیگیری و رفع مشکلات برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه برای پیگیری و رفع مشکلات برگزار کردند.



 



واریز ۶ میلیارد ریال کمک هزینه خرید جهیزیه به حساب کمیته امداد روداب



علی اصغر عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت در تشریح اقدامات صورت گرفته برای پیگیری مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه خود طی دو هفته اخیر، گفت: به همراه شهردار و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار از محله قلعه نو دهراز بازدید کردیم و مشکلات مسیر فاضلاب محله و تعریض خیابان مدافعان حرم مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اهالی همکاری لازم را داشته باشند.











علی‌اصغر عنابستانی


نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین وضعیت قنات این محله نیز با حضور مسئولان مربوطه بررسی شد.مبلغ خوب و بی سابقه‌ای برای فاضلاب شهرستان در بودجه ١۴٠٠ پیش‌بینی شده که انتظار می‌رود با تحقق این مبلغ، فاضلاب شهرستان از جمله منطقه قلعه نو دهراز به سرعت اصلاح و اجرایی شود.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم یادآور شد: با پیگیری‌های اینجانب و محبی دیگر نماینده سبزوار یک دستگاه بکهو لودر به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری سلطان آباد اختصاص یافت و این دستگاه طی روزهای آینده پس از بارگیری به شهر سلطان آباد منتقل می‌شود.



عنابستانی از تهیه و توزیع بیش از ۲۰۰ بسته غذایی در شهرستان‌های غرب خراسان خبر داد و گفت: این بسته‌ها در ایام ماه مبارک رمضان از محل کمک‌های مردمی هر ساله در بین نیازمندان شهرستان‌های سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد توزیع می‌شود.



سخنگوی فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس با یادآوری اینکه با پیگیری‌ها ۶ میلیارد ریال کمک هزینه خرید جهیزیه زوج‌های جوان به حساب کمیته امداد روداب واریز شد، ادامه داد: مبلغ ۶ میلیارد ریال در قالب تعداد ۷۰ فقره کمک هزینه خرید جهیزیه به منظور اهدا به زوج‌های جوان بخش روداب، توسط بنیاد علوی به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش روداب سبزوار واریز شد.



نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی افزود: به همراه محبی دیگر نماینده سبزوار، علوی مقدم فرماندار ویژه سبزوار و روسای اداره صمت و کار با نمایندگان جامعه کارگری این شهرستان دیدار کردیم و قول پیگیری موضوع صندوق تامین اجتماعی را دادم که با وجود مخالفت دولت باید اثر دولت را در صندوق به حداقل برسانیم و مقرر شد سالن والیبال تحویلی به اداره آموزش فنی حرفه ای سبزوار تخلیه و برای استفاده کارگران به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار تحویل داده شود و همچنین مجموعه هایی که ظرفیت تشکیل شورای کارگری دارند، به سرعت تشکیل شوند.



 



مجوز پرورش ماهی تیلاپیا  بعد از ماه‌ها پیگیری نهایی شد



بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت در تشریح اقدامات صورت گرفته برای پیگیری مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: مجوز پرورش ماهی تیلاپیا  بعد از ماه‌ها پیگیری نهایی شد و امیدواریم اقدامات پایه، زمینه اشتغال پایدار در حوزه انتخابیه را فراهم کند.











بهروز محبی نجم آبادی


نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی افزود: نشستی را با حضور امام جمعه سبزوار، عنابستانی دیگر نماینده سبزوار، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار داشتیم و ضمن بحث و بررسی درباره مسائل مهم غرب خراسان از جمله موضوع راه آهن سبزوار و خط لوله انتقال آب از خلیج فارس به منطقه، پیشنهاداتی در مورد هر دو موضوع مطرح و مقرر شد از طرف نمایندگان غرب خراسان و فرماندار ویژه، موضوع پیگیری شود در ادامه نشست هم موضوعاتی از قبیل پادگان آموزشی ناجا و موضوع حقوق کارگران نانوایی مورد توجه قرار گرفت.



وی ادامه داد: با پیگیری‌ها و درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سبزوار مقرر شد رشته تکنولوژی پرتو شناسی مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی سبزوار راه اندازی شود.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم یادآور شد: با پیگیری ها و بازدید میدانی سردار نوری نژاد از محل تعیین شده برای پادگان،  قرار بر این شد که پادگان ناجا در سبزوار استقرار یابد همچنین به منظور مرمت ابنیه تاریخی در آرامگاه فرید خراسانی نشستی را با معاون مدیر کل داشتم که قرار شد اعتباری برای حفظ و مرمت بنای، مذکور در اختیار اداره  میراث فرهنگی سبزوار قرار گیرد.



محبی نجم آبادی افزود: پیگیری و حصول نتیجه برای دریافت ۲۰ ویلچر برای نیازمندان که بنا به نیاز بیشتر در حوزه انتخابیه مقرر شد که ۵۰ عدد به این تعداد اضافه شود، از طرفی  در حوزه گردشگری پیگیر برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان جهت مرمت آرامگاه بیهقی (فرید خراسانی) هستیم.



سخنگوی مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با یادآوری پیگیری‌ها برای ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان برای منطقه محروم روداب و حاشیه شهر سبزوار گفت: همچنین مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای مساعدت به شهرداری روداب در نظر گرفته شده است که ۲۲۰میلیون آن پرداخت شده و مابقی تا پایان سال پرداخت خواهد شد.



نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس یادآور شد: افتتاح کتابخانه‌ایدر روستای ملوند واقع در منطقه محروم روداب و قول ادامه این فرایند در روستای انداده جوین و پیگیری جهت دریافت ۳۱۳ جهیزیه برای زوج های  جوان در حوزه انتخابیه  و همچنین ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان برای منطقه محروم روداب و حاشیه شهر سبزوار از مهم ترین اقدامات بنده در آخرین حضورم در حوزه انتخابیه بود.



وی با اشاره به اختصاص ردیف و اعتبار مرکز تحقیقات سلولی ملکولی علوم پزشکی سبزوار، افزود: این مهم گامی ارزشمند از تلاش نمایندگان سبزوار برای حمایت بنیادین و اساسی از پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم با یادآوری تجهیز امکانات اداره راهداری داورزن در پی سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به حوزه انتخابیه، ادامه داد: با پیگیری های اینجانب و عنابستانی در پی سفر دکتر نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به حوزه انتخابیه سبزوار، یک دستگاه ماشین سواری، مسئول راهدارخانه، گریدر، لودر، کامیون و پنج نفر نیرو به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داورزن مستقر در شهرداری اختصاص یافت.



محبی نجم آبادی با یادآوری قرارگیری پروژه تکمیل جاده سلطان آباد-جوین-فرومد در ردیف پروژه های ملی، گفت: پروژه تکمیل جاده سلطان‌ آباد - حکم‌ آباد - نقاب - شفیع‌ آباد - فرومد پس از سالها بلاتکلیفی با پیگیری‌ها در ردیف پروژه‌های ملی قرار گرفت و برای این پروژه که از جمله مصوبات سفر علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس به حوزه انتخابیه به شمار می‌رود، در جدول پروژه‌های ملّی وزارت راه و شهرسازی، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است؛ پروژه مذکور برای مردم ۳ شهرستان جغتای، جوین و خوشاب و ۲ منطقه صفی‌ آباد و فرومد حائز اهمیت است که مسیر ارتباطی نواحی شمالی منطقه غرب خراسان را به مشهد و تهران تسهیل می‌‌کند و با تکمیل آن، بسترهای توسعه و پیشرفت شهرستانهای جوین-جغتای وخوشاب، ایجاد می‌شود.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس از افتتاح کتابخانه شهدای ملوند با همیاری گروه جهادی شهدا و  همزمان با برگزاری نخستین همایش ملی ایران، جغرافیای مهربانی" در دیار سربداران  خبر داد و گفت: با پیگیری‌های اینجانب و عنابستانی و سایر مسئولان شهرستان اختصاص دستگاه آب شیرین‌کن به منظور افزایش کیفیت آب شرب شهر سلطان آباد به ثمر نشست و با توکل بر ایزد منان با شروع فاز عملیاتی و ‌اجرایی این پروژه توسط پیمانکار منتخب، شاهد ارتقای کیفیت آب شرب شهرستان خواهیم بود.



وی با اشاره به آغاز عملیات حفاری برای جدول گذاری نهر ضلع شرقی خیابان اسرار جنوبی، ادامه داد: با پیگیری ها و مکاتبات مکرر اینجانب و عنابستانی با قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، منابع اعتباری حوزه آبخیزداری و آبخوانداری در بودجه ١۴٠٠ افزایش یافت؛ تعیین تکلیف وضعیت بیمارستان علی اصغر و رفع موانع صدور مجوزهای بخش نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان خراسان رضوی مورد پیگیری قرار گرفت.



 



به نتایج خوبی در مورد جاده شادمهر به کاشمر رسیدیم



جواد نیک بین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در تشریح اقدامات صورت گرفته برای پیگیری مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه خود طی دو هفته اخیر، گفت: یکی از مشکلات اساسی مردم حوزه انتخابیه بلاتکلیفی جاده شادمهر به کاشمر و بردسکن به خلیل آباد  است که پیگیری‌های لازم برای تعیین تکلیف آن انجام و به نتایج خوبی رسیدیم.



نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ افزود: موضوع چاه‌های آب روستایی بردکسن پیگیری و با موافقت‌های مدیرکل به نتایج خوبی رسیدیم.











جواد نیک بین


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از دیدار با خانواده های شهدا خبر داد و گفت: بر اساس وظیفه دیدارهایی را با خانواده شهدای مدافع سلامت داشتیم و همچنین تعارضاتی که میان مردم و منابع طبیعی در منطقه کوهسرخ وجود داشت در نشستی با مدیر کل منابع طبیعی مورد پیگیری قرار گرفت.



نیک بین یادآور شد: در نشستی با حضور استاندار، مدیرکل آب منطقه‌ای و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مشکلات آب چاه موتورهای منطقه مورد بررسی قرار گرفت تا بتوان از خاموشی احتمالی در تابستان جلوگیری کرد.



 



تلاش برای تامین نهاده های دامی



حسن رزمیان مقدم  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در تشریح اقدامات صورت گرفته برای پیگیری مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه خود طی دو هفته اخیر، گفت: وضعیت خشکسالی و همچنین پرداخت بیمه‌های کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت؛ با توجه به خشکسالی‌ها کشاورزان و دامداران برای تامین نهاده‌های دامی با مشکل مواجه هستند و علیرغم تمامی پیگیری‌ها جهاد کشاورزی کوتاهی می‌کند؛ انتظار می رود با همت مسئولان مربوطه در رفع این مشکل تسریع شود.











حسن رزمیان مقدم در نطق میان دستور


عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی، افزود: با کمبود دستگاه اکسیژن برای بیماران کرونایی مواجه بودیم که با پیگیری ها از طریق وزارت بهداشت دستگاه اکسیژن تامین شد.



رزمیان مقدم از پیگیری رفع مشکل آرد برای نانوایی‌ها خبر و ادامه داد: انتظار می‌رود جهاد کشاورزی همکاری مناسبی را برای تامین آرد نانوایی‌ها داشته باشد؛ مسئولان مربوطه برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه تلاش و همکاری می‌کنند اما با توجه به حجم بالای مشکلات رفع آنها زمان بر خواهد بود.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنت در روستاهای حوزه انتخابیه، گفت: برخی از دانش‌آموزان به دلیل مشکل اینترنت امکان استفاده از سامانه شاد را ندارند البته پرجمعیت‌ترین روستای ما اینترنت نداشت که با پیگیری‌ها این مشکل حل و همچنین رفع مشکلات جاده بین شهری درگز به قوچان هم پیگیری شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 319082
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار