خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/11 - 13:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
مختار:

بیش از 450 کیلومتر از آبادان فاقد شبکه فاضلاب است

نماینده مردم آبادان در مجلس، با اشاره به اینکه برغم پیگیری‌های مکرر هنوز بیش از 450 کیلومتر از آبادان فاقد شبکه فاضلاب است به تشریح نحوه پیگیری برای تامین منابع مالی لازم برای این بخش پرداخت.

جلیل مختار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از وضعیت شبکه فاضلاب به عنوان یکی از مهمترین مشکلات آبادان یاد کرد و افزود: بیش از 20سال است که مشکل تامین آب شرب و شبکه فاضلاب آبادان حل نشده است چراکه اعتبارات لازم برای آنها از سوی دولت تخصیص داده نشده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما سال گذشته از یک سری ظرفیت‌های قانونی و ماده 56 (فاینانس داخلی) و فاینانس خارجی برای رفع این مشکل استفاده کردیم و در نهایت بیش از 620 میلیارد تومان به احداث شبکه فاضلاب تخصیص داده شد و این پروژه نیز همچنان در آبادان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: همچنین قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در خصوص مدل مالی تهاتر نفت منعقد کردیم که متاسفانه به این دلیل که در قوانین بودجه 1402 و 1403 حذف شد این پیمان هم معلق مانده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون درصدد هستیم که بتوانیم منابع مالی این حوزه را از سایر بخش‌ها تامین کنیم که یکی از آنها محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی است که می‌تواند در قالب تهاتر املاک در وزارت نیرو یا ماده 56 (فاینانس داخلی) تامین شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما همچنان پیگیر هستیم با تامین منابع مالی لازم برای این بخش بتوانیم موضوع شبکه فاضلاب را حل کنیم چراکه بیش از 450 کیلومتر از آبادان فاقد شبکه فاضلاب است./

پایان پیام

  • کد خبر : 377888
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار