خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/24 - 13:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
مختار بیان کرد:

بومی‌سازی پرورش ماهی سی‌بس در آبادان/ضرورت همکاری وزارت جهادکشاورزی برای رونق کشاورزی در این منطقه

نماینده مردم آبادان در مجلس، ضمن اشاره به بومی‌سازی پرورش گونه جدید ماهی تحت عنوان سی‌بس که نوعی نژاد استرالیایی است در این منطقه ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی آبادان بر ضرورت همکاری وزارت جهادکشاورزی برای رونق کشاورزی در این منطقه تاکید کرد.

جلیل مختار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی و پرورش آبزیان حوزه انتخابیه خود، گفت: لازم است در حوزه کشاورزی زیرساخت‌های لازم در خصوص تخصیص آب‌های نامتعارفی که طبق ماده 24 توزیع عادلانه آب را پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم از این آب حداکثر استفاده را داشته باشیم به طور جدی پیگیری شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در بخش کشاورزی با توجه به ایجاد شبکه آبیاری و زهکشی مورد تاکید مقام معظم رهبری، در این منطقه تا حدودی موفق عمل شده است، همچنین در حوزه کشت نخیلات هم لازم است وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی داشته باشد که قطعا به رفع معضل بیکاری منتهی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در بیان نحوه کارآفرینی در قالب پرورش آبزیان در این منطقه، یادآور شد: سال گذشته در حوزه پرورش آبزیان اقدامات مطلوبی در این منطقه انجام شد کما اینکه یکی از گونه جدید ماهی تحت عنوان سی بس که نوعی نژاد استرالیایی است هم در مولدسازی و هم تکثیر لار بومی‌سازی کردیم.  

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: توجه به مشاغل خانگی در روستاها یکی دیگر از اقداماتی بود که به دلیل وجود آب‌های نامتعارف گام‌های خوبی در این راستا برداشته شد و چنانچه سازمان‌های حمایتی و بنیادهای علوی و برکت در خصوص پرداخت تسهیلات کم‌بهره همکاری لازم را با این منطقه داشته باشند قطعا در جهت اشتغالزایی به ویژه در مناطق روستایی اثرگذار خواهد بود./

پایان پیام

  • کد خبر : 378345
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار