خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/24 - 15:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
سعیدی خبر داد:

بررسی چالش‌ها و ظرفیت‌های کرمان در سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی به این استان/مصوبات این سفر در نشستی با حضور وزرای مربوطه بررسی می‌شود

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دوازدهم، ضمن تشریح اقدامات اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سفر به استان کرمان تاکید کردکه ظرف مدت 2 هفته آینده مصوبات این سفر با حضور وزرای کشور، نیرو، صمت و جهادکشاورزی جمع‌بندی خواهد شد.

بهنام سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزییات سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به استان کرمان، گفت: این اولین سفر استانی اعضای این کمیسیون بود که به مقصد جنوب این استان سپس شمال استان انجام شد و طی آن نمایندگان از طریق بالگرد از وضعیت رودخانه هلیل‌رود و مکان‌هایی که در آنها قاچاق سوخت انجام می‌شود، بازدید به عمل آوردند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه رودخانه هلیل‌رود به دلیل دست درازی‌هایی که به سرشاخه‌های آن شده، خشک شده است و این در حالی است که در گذشته یک رودخانه خروشان بود که آب مورد نیاز حوزه کشاورزی این منطقه را تامین می‌کرد به همین دلیل خشک شدن آن، چالش‌های جدی برای مردم ایجاد کرده است.

وی یادآور شد: وضعیت اتباع بیگانه غیرمجاز از دیگر موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی نیز در این رابطه اتخاذ شد. همچنین در این سفر ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه‌های کشاورزی، معادن، گردشگری و ....نیز احصاء شد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدا و شهدای امنیت استان و تجلیل از آنها از دیگر برنامه‌های نمایندگان در این سفر بود.  

وی افزود: در این سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، فرماندار قرارگاه جنوب شرق و فرمانده انتظامی کل کشور، اعضای شورای تامین استان و اعضای هوانیروز و سایر مسئولان مربوطه در مرکز استان کرمان نیز به بررسی مسائل امنیتی این منطقه پرداخته و پیشنهاداتی را در این زمینه ارائه دادند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در نهایت قرار بر این شد که ظرف 2 هفته آینده نشست جمع‌بندی مصوبات این سفر با حضور وزرای مربوطه اعم از کشور، جهاد کشاورزی، صمت و نیرو و سایر مسئولان مربوطه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار و تدابیر لازم اتخاذ شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 383290
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار