خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/18 - 15:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
منادی خبرداد:

بازگشت ۲۰ هزار معلم خرید خدمات بر سرکلاس ها

رئیس کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس با حضور در برنامه زنده تلویزیونی در آنتن زنده صداوسیما رئیس سازمان استخدامی را پای کار آورد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت؛ علیرضا منادی سفیدان  رئیس کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس با حضور در برنامه زنده تلویزیونی در آنتن زنده صدا و سیما رئیس سازمان استخدامی را پای کار آورد.



رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی صف اول شبکه خبر در انتقاد از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور این سازمان را مقصر اصلی کمبود ۱۷ هزار معلم در شروع سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش معرفی کرد و افزود؛رئیس سازمان اداری و استخدامی و این سازمان برداشت صحیحی از آموزش و پرورش ندارد و فکر می کنند یک‌ اداره معمولی است.



رئیس کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد:اگر یک کلاس بدون معلم بماند رئیس سازمان استخدامی کشور مقصر است و باید پاسخگو باشد.



منادی با بیان اینکه حقوق معلمی که بازنشسته می شود واقعا اسف بار است، اظهارداشت:در تلاشیم که طبق قانون 90 درصد حقوق شاغلین را به بازنشستگان اختصاص دهیم و امیدواریم ظرف یک ماهه آینده خبر خوبی برای بازنشستگان داشته باشیم.



بعد از انتقادهای تند رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از سازمان استخدامی کشور در آنتن زنده صدا و سیما ، فردای همان روز رئیس سازمان استخدامی به همراه معاونان خود در آموزش و پرورش حضور پیدا کرده و مجوزهای لازم جهت جذب کمبود معلم و جذب ۱۱ هزار معلم به صورت تکمیل ظرفیت از بین آنهایی که در آزمون شرکت کرده بودند را صادر کرد. 



منادی در برنامه صف اول صدا و سیما با انتقاد از کمبود معلم در آموزش و پرورش و تامین کمبود معلم از همان معلمین خرید خدمات که تعدادشان به ۲۰ هزار نفر می رسد؛ تاکید کرد.

وزارت آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای بازگشت ۲۰ هزار معلم خرید خدمات سر کلاس ها را صادر کرد.



همچنین با پیگیری رئیس کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس؛تعداد قابل توجهی از سهمیه های بدون متقاضی نیز به این امر اختصاص داده شده است و این یکی از توفیقات مجلس در بحث نظارت در امور آموزش و پرورش محسوب می شود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 369599
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار