خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/10 - 11:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
دهقانی مطرح کرد:

ایجاد تحول اقتصادی در آذربایجان شرقی با تکمیل کریدور شمال به جنوب/تکمیل این پروژه به 3 هزار میلیارد تومان اعتبارات نیاز دارد

نماینده مردم ورزقان در مجلس، با بیان اینکه تکمیل کریدور شمال به جنوب، استان آذربایجان شرقی را به پردرآمدترین استان تبدیل می کند یادآور شد: اجرای این پروژه به 300هزار میلیارد تومان منابع احتیاج دارد یعنی به ازای هر کیلومتر 100میلیارد تومان مورد نیاز است.

الهویردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه ورزقان به عنوان منطقه‌ای مرزی می‌تواند بهترین مسیر کریدور ترانزیت شمال به جنوب باشد، گفت: این مسیر می‌تواند دسترسی تبریز به مرز ارمنستان را تا دو ساعت و نیم یعنی حدود 150 کیلومتر نزدیک و استان آذربایجان شرقی را به پردرآمدترین استان تبدیل کند به همین دلیل در چند سال گذشته پیگیر تحقق آن بودم.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما منابع لازم برای اجرای این پروژه را از طریق شرکت ملی مس تامین کردیم تا در 5 فاز همزمان اجرایی شود که قطعا به صرفه‌جویی در انرژی و وقت و تسهیل تردد کمک می‌کند و برای ورزقان نیز آورده زیادی به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی که تاکنون مانع از اجرای این پروژه بسیار بزرگ و مهم شده است، سوءمدیریت در استان بود چراکه اجرای آن باعث می‌شود تعدادی از شهرها که از طریق ترانزیت درآمد اقتصادی و صنعتی دارند از مدار تردد خارج شوند.

دهقانی با بیان اینکه تکمیل این پروژه باعث ایجاد تحول در شرایط سیاسی و اقتصادی استان می‌شود، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه ورزقان به منطقه آزاد تبدیل می‌شود چراکه این شهرستان نزدیک‌ترین راه به آذربایجان و ارمنستان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در رابطه با میزان اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه، یادآور شد: اجرای این پروژه به 300هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد یعنی به ازای هر کیلومتر 100میلیارد تومان مورد نیاز است که قرار است شرکت ملی مس تامین کند ضمن‌اینکه اگر امسال هم اجرای آن آغاز شود 10 سال طول می‌کشد تا به اتمام برسد و در این مدت هزینه‌های آن بیش از 20 برابر افزایش خواهد یافت.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تاخیر در اجرای این پروژه ملی به دلیل کارشکنی برخی دستگاه‌ها و افرادی بوده است که در این زمینه منافع شخصی و منطقه‌ای خود را دنبال کردند./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 377795
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار