خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/13 - 15:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
مختار:

اکثر روستاهای آبادان با مشکل تنش شدید آبی مواجه هستند/ضرورت تسریع روند افتتاح و بهره‌برداری از آب شیرین‌کن آبادان

نماینده مردم آبادان در مجلس، با بیان اینکه اکثر روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار با تنش شدید آبی مواجه شده‌اند بر ضرورت تسریع روند افتتاح و بهره‌برداری از آب شیرین‌کن آبادان تاکید کرد.

جلیل مختار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد احداث بزرگترین آب شیرین‌کن خوزستان در آبادان که قرار بود در خردادماه افتتاح شود، گفت: متاسفانه در شرایط کنونی اکثر روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار با تنش شدید آبی مواجه شده‌اند و فاقد آب شرب مورد نیاز هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این مشکل تاکنون حل نشده است لذا ضرورت دارد که روند افتتاح و بهره‌برداری از آب شیرین‌کن در آبادان تسریع و وارد فاز اجرایی شود.

وی تصریح کرد: قطعا تحقق این مهم باعث افزایش کمیت و کیفیت آب مصرفی در آبادان خواهد شد. ضمن‌اینکه تاکنون در روستاهای این منطقه کمتر از آب غدیر مصرف کرده‌اند لذا استفاده از ظرفیت اب شیرین‌کن برای روستاهای دارای تنش آبی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ 100 میلیارد تومان هم بابت تعویض خط انتقال آب از روستاهایی همچون حیر تا روستای صیداویه تخصیص داده شده است و هم‌اکنون در مرحله پیمان‌سپاری قرار دارد و این اقدام در کاهش تنش آبی تاثیرگذار خواهد بود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: برغم بازدید وزیر نیرو در سال گذشته و پیگیری‌هایی که جهت تکمیل تصفیه خانه آب روستایی کشتکار انجام دادیم اما پیمانکاران این پروژه کارها را به کندی پیش می‌برند تاجاییکه این پروژه تقریبا غیرفعال شده است و این در حالی است که آقای محرابیان قول داده بود که این تصفیه‌خانه را تا خردادماه افتتاح کند.

مختار بیان کرد: ما از اقداماتی که وزیر نیرو و مسئولان آبفا در این منطقه انجام داده‌اند، قدردانی می‌کنیم اما برخی پروژه‌ها در شرایطی غیرفعال شده‌اند که اکثر روستاهای این منطقه به دلیل تنش آبی با مشکلات جدی مواجه هستند لذا لازم است که تصفیه خانه کشتکار به سرعت وارد سرویس شده تا مشکل کمبود آب روستاها حل شود. /

پایان پیام

  • کد خبر : 379213
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار