خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/21 - 11:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
سرگزی خبر داد:

انعقاد قرارداد احداث کارخانه کنسانتره مس در زابل در آینده ای نزدیک

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: برای رفع بیکاری مردم سیستان هم اقداماتی را انجام دادیم تا از طریق معادن منطقه این موضوع را تا حدودی برطرف کنیم چرا که ظرفیت معادن خوبی در زابل وجود دارد و در همین راستا قرارداد احداث کارخانه کنسانتره مس دنبال شده و در آینده ای نزدیک نیز منعقد خواهد شد که این موضوع می تواند بخش قابل توجهی از بیکاری را برطرف کند.

محمد سرگزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: در بحث زیرساخت ها حوزه انتخابیه سیستان دچار عقب ماندگی جدی بود به عنوان مثال میزان دسترسی ما به بهداشت، جاده های روستایی، آب شرب، گازرسانی و ... بسیار پایین بوده است که تلاش کردیم در دوران نمایندگی شاخص دسترسی در حوزه زیرساخت ها افزایش پیدا کند اما هنوز هم بخش عمده ای از کارها باقی مانده است ولی تلاش خواهیم کرد سطح دسترسی مردم را به امکانات افزایش دهیم.

وی افزود: در طول سالیان گذشته می خواستند تامین آب شرب منطقه را فقط از طریق رودخانه هیرمند انجام دهند و هیچگاه هم پیش بینی نشده بود که از طریق منابع داخلی این اتفاق صورت پذیرد اما در این دوره پیگیری کردیم تامین آب شرب را از منابع داخلی داشته باشیم ضمن اینکه موضوع حقابه رودخانه هیرمند را برای موضوعات مختلف پیگیری خواهیم کرد تا از آن استفاده کنیم.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: برای مبادلات تجاری مردم منطقه نیز مصوبه ای از سوی هئیت دولت به تصویب رسید تا وارداتی از سوی مرزهای سیستان انجام شود اگرچه نواقصی هنوز وجود دارد ولی امیدواریم این موضوع را حل کنیم تا اینکه خانوارهای منطقه بتوانند مبادلاتی را به میزان تعیین شده انجام دهند.

نماینده مردم زابل عنوان کرد: برای رفع بیکاری مردم سیستان هم اقداماتی را انجام دادیم تا از طریق معادن منطقه این موضوع را تا حدودی برطرف کنیم چرا که ظرفیت معادن خوبی در زابل وجود دارد و در همین راستا قرارداد احداث کارخانه کنسانتره مس دنبال شده و در آینده ای نزدیک نیز منعقد خواهد شد که این موضوع می تواند بخش قابل توجهی از بیکاری را برطرف کند./

پایان پیام  

  • کد خبر : 377027
کلمات کلیدی
حمیدرضا اسکندری
خبرنگار

حمیدرضا اسکندری

آخرین اخبار