خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/05 - 15:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
سیاه کلی مطرح کرد:

استحصال سالانه بیش از ۷۵۰ تن روغن زیتون در طارم سفلی با اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان قزوین

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس گفت: با اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان قزوین، سالانه بیش از ۷۵۰ تن روغن زیتون در طارم سفلی استحصال خواهد شد.

لطف‌اله سیاه‌کلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مراسم بهره برداری از چهار هزار هکتار طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان قزوین گفت: این مراسم که در منطقه طارم سفلی استان قزوین درسالن شرکت تولید برق بادی مهپاد سیاپوش برگزار شد،شامل ۱۱۵ طرح به مساحت چهار هزار هکتار است.



وی افزود: در آیین بهره برداری از این طرح ها یک پروژه آبیاری نوین در باغات زیتون سیاوش طارم سفلی به وسعت ۳۵۶ هکتار مورد بهره برداری قرار گرفت. که با اجرای این طرح که ۳۲ میلیارد ریال هزینه شده برای ۳۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: میزان اعتبار کمک بلاعوض دولت در این طرح ۱۸ هزار و ۸۷۲ میلیون ریال و میزان مشارکت بهره برداران نیز ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال بوده است که با اجرای این طرح سالانه بیش از ۷۵۰ تن روغن زیتون از این باغات استحصال می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 318107
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار