خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/16 - 17:53
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : استان ها
حسینی:

از کندی قابل ملاحظه فعالیت‌های مجتمع فولاد میانه در ماه‌های اخیر به شدت نگران هستیم

نماینده مردم میانه در مجلس گفت:از کندی قابل ملاحظه فعالیت‌های مجتمع فولاد میانه در ماه‌های اخیر به شدت نگران هستیم.

مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با گلایه از کندی عملیات عمرانی پروژه  چهاربانده کردن میانه-سرچم، گفت: در زمان وزارت مرحوم رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی، دستور ادامه عملیات چهاربانده شدن میانه به سرچم که مدتها بود متوقف شده بود ، با پیگیری‌های نمایندگان میانه صادر شد.



نماینده مردم میانه در مجلس ادامه داد: مقرر شده بود که این پروژه با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ قانون تنظیم مقررات مالی دولت و با مشارکت بانک ملت انجام شود اما اکنون مدتی است کار پروژه با سرعت و وسعت لازم پیش نمی‌رود. پیمانکار پروژه میگوید پول کافی از سوی دولت به این پروژه تزریق نشده است، با پیگیری‌های صورت‌گرفته مشخص شد که سازمان برنامه و بودجه ضمانت بازپرداخت به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان را به بانک ملت صادر نکرده تا این بانک اعتبار مزبور را به پروژه تزریق نماید.



حسینی گفت: اردیبهشت امسال با معاون اول رئیس جمهور آقای دکتر مخبر دیدار کردم و قضیه را توضیح دادم و درخواست صدور دستور و اقدام فوری کردم، آقای مخبر نیز به سازمان برنامه‌وبودجه دستور داد تا هر چه سریعتر موانع را برداشته و ضمانت نامه مذکور را صادر کنند. لیکن با وجود دستور قاطع و صریح معاون اول رئیس‌جمهور، هنوز در پس‌توهای دیوان‌سالاری و کاغذبازی معطل هستیم و تا سه روز پیش که تلفنی با جانشین سازمان برنامه و بودجه صحبت کردم، ضمانت‌نامه موردنظر صادر و به بانک ابلاغ نشده بود.



حسینی هم‌چنین با اشاره به کندی قابل ملاحظه فعالیت‌های مجتمع فولاد میانه در ماه‌های اخیر اظهار داشت: بنده به شدت نگران این وضعیت هستم و آنرا مرتبط با اقدامات نسنجیده شرکت ملی فولاد ایران و فعل و انفعالات نادرستی که در آن مجتمع انجام دادند می دانم. یعنی شرکت ملی فولاد مدیر پاکدست، پرکار و با انگیزه قبلی مجتمع فولاد میانه را فقط به دلیل مقاومت وی در برابر اجاره دادن این مجتمع به بخش خصوصی ، برکنار کرد! آن هم به صورت کاملا غیر اخلاقی و ناگهانی و بدون اطلاع قبلی!



وی تاکید کرد: این در حالی است که ما نمایندگان مردم ، فرماندار و شورای تامین شهرستان نیز با این واگذاری(اجاره به بخش خصوصی) به دلایل مختلف، کاملا مخالف بودیم. فردی هم که توسط شرکت ملی فولاد جایگزین مدیر قبلی شده، انگیزه و توانایی لازم را برای پیشبرد روند کار مجتمع فولاد میانه  ندارد و لذا باعث کندی فعالیت‌های مجتمع و افت تولید و بلکه رکود مجموعه شده است. در حالیکه اگر کارها طبق برنامه و سرعت قبلی پیش می‌رفت، الان بخش اکسیژن پلنت باید به بهره‌برداری می‌رسید و فاز ۳ تقریبا تکمیل می‌شد.



حسینی با ابراز گلایه از وزیر صمت که به علت مشغله زیادش، معضلات و مشکلات فولاد میانه را فراموش کرده‌، تاکید کرد: هر چه سریعتر وزارت صمت، توجه لازم را به فولاد آذربایجان داشته باشد و وضعیت مدیریتی آنرا ساماندهی کند و نواقصات آن را برطرف کندتا در زمان‌بندی وعده داده شده، امکان توسعه فراهم شود و فاز ۴ که زمین‌های مربوط در سال گذشته خریداری و کارهای مقدماتی فاز مزبور انجام شده و قول انجام به موقع آنرا وزیر سابق داده بود عملیاتی شود.



نماینده مردم میانه در مجلس افزود: خواسته اصلی و سوال بنده از شرکت ملی فولاد این است که چرا فاز ۲ و ۳ مجتمع فولاد میانه را که دو سال است از حالت پروژه درآمده و بخش عمده‌ای از آن(تولید آهن اسفنجی) در حال بهره‌برداری است، بصورت طرح نگه داشته‌است و به شرکت فولاد آذربایجان الحاق نمی‌کند؟ مگر این طرح مکمل و جزئی از شرکت مزبور نیست؟



حسینی در پایان خاطرنشان کرد: مردم خصوصا کارکنان فولاد از این قضایا شدیدا ناراحت هستند و مسئولین ذیربط نباید از صبر و شکیبایی مردم سوء استفاده کنند و به وظایف و تکالیف خود عمل نکنند. مردم میانه بویژه اهالی شریف اسلام‌آباد(راه‌آهن) مدت‌هاست که می‌گویند حداقل به اندازه‌ای که فولاد باعث آلودگی آب و هوای منطقه می‌شود و مردم را دچار رنج و زحمت می‌کند، فایده و منفعت برساند، چرا درصد مشخصی از درآمدهایش را بعنوان مسئولیت اجتماعی و فرهنگی و نیز عمران و آبادانی شهر میانه و روستاهای اطراف نمی‌دهد؟! چرا به وظیفه قانونی خود در این رابطه عمل نمی‌کند. امیدوارم وزارت صمت به وعده‌ها و تکالیف خویش در خصوص فولاد میانه هرچه سریعتر عمل کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 367706
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار