خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/28 - 13:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
موسوی در جمع فعالان اقتصادی در اردبیل:

اردبیل به پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در ۲۰۲۳ تعیین شده است

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس در جمع فعالان اقتصادی در اردبیل گفت: اردبیل به پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در ۲۰۲۳ تعیین شده و ضروری است تا زیرساخت‌های گردشگری و توانمندی‌ها در این بخش بیش از گذشته نمود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ سیدکاظم موسوی نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین و عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جمع فعالان اقتصادی در اردبیل گفت: امیدواریم امسال با عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری، اهالی استان اردبیل از مزایای این منطقه استفاده کرده و رشد اقتصادی و تولید را در جبهه‌های مختلف شاهد باشیم.



وی نامگذاری سال ۱۴۰۲ را به نام"مهار تورم و رشد تولید" یک حرکت بی‌نظیر و برگرفته از دوراندیشی مقام معظم رهبری برشمرد و ادامه داد: برای جلب رضایت مردم، مسئولان باید شبانه‌روزی تلاش کنند تا در کنار مهار تورم‌، به تقویت و رشد تولید کمک کنند.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مجلس در سال‌جاری و در عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی را با همراهی دولت پرتلاش انجام داده و به زودی ابعاد مختلف این برنامه‌ها اعلام خواهد شد.



موسوی افزود: مسئولان استان شایسته است در کنار حمایت از سرمایه‌گذاران بومی، زمینه حضور سرمایه‌گذاران غیربومی را به شکل واقعی فراهم کنند تا دغدغه‌ها و نارسایی‌ها یکی پس از دیگری برطرف شود.



وی وجود ۷۰ هزار جوان بیکار عمدتاً تحصیل‌کرده در استان را یک ظرفیت عظیم برای تقویت جبهه رشد تولید و ایجاد فرصت‌های اشتغال مؤثر اعلام کرد و ادامه داد: باید هر چه سریع‌تر این جوانان بیکار تحصیل‌کرده وارد میدان کار شده و با تقویت بخش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بتوانیم در کنار رشد تولید، مهار تورم را نیز عملیاتی کنیم.



موسوی خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس تحقیق و تفحص اتاق بازرگانی را پیگیر است و در این زمینه اقدامات کارشناسی نیز آغاز شده است.



وی شکوفایی بیشتر استان را مرهون تلاش و سخت‌کوشی مسئولان اجرایی در عرصه‌های مختلف اعلام کرد و گفت: برای راه آهن اردبیل در لایحه بودجه ۱۴۰۲، یک‌هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده بود که ما در کمیسیون تلفیق این رقم را به یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم یقین داشته باشند که افتتاح راه آهن اردبیل – میانه در شهریورماه حتمی است و در این زمینه نباید شک و تردید داشته باشیم.



وی بیان کرد: به محض تکمیل این پروژه، راه آهن اردبیل به پارس‌آباد نیز کلنگ‌زنی خواهد شد تا شمال استان نیز از مزایای خط ریلی استفاده کند.



موسوی اظهار کرد: اردبیل به پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در ۲۰۲۳ تعیین شده و ضروری است تا زیرساخت‌های گردشگری و توانمندی‌ها در این بخش بیش از گذشته نمود پیدا کند.



نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا مسئولان استانی را در ابعاد مختلف کمک کنیم تا با جذب اعتبارات ملی و ردیف‌های متنوع توسعه استان به شکل همه‌جانبه رقم بخورد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360270
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار