خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/12 - 16:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
طاهری:

پروازهای فرودگاه زنجان راه اندازی شد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو بانده کردن راه آهن زنجان تا قزوین، گفت: تکمیل محور دوم ریلی زنجان - قزوین با تخصیص منابع و اعتبارات مورد نیاز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و برای تکمیل آن به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مصطفی طاهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد آخرین اقدامات پیگیری شده حوزه انتخابیه، گفت: پیگیر عملیاتی شدن  مصوبات سفر رئیس جمهور به حوزه انتخابیه هستیم، تکمیل سد میرزاخانلو و آبگیری سد بلوبین از جمله مصوبات سفر رییس جمهور به استان زنجان بود.

 دو بانده شدن راه آهن زنجان تا قزوین با اعتبار۱۰ هزار میلیارد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو بانده کردن راه آهن زنجان تا قزوین، افزود: تکمیل محور دوم ریلی زنجان - قزوین با تخصیص منابع و اعتبارات مورد نیاز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و برای تکمیل آن به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور برای تعیین تکلیف سد مشمپا و 10 معدن استان گفت: موضوع بلاتکلیفی طرح سد مشمپا با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی مورد بررسی قرار گرفت. این پروژه که عملیات اجرایی آن از سال ۹۲ آغاز شده بود، در سال ۹۵ متوقف شد. پس از ارائه گزارشات نمایندگان وزارت نیرو و رئیس سازمان محیط زیست، با توجه به نیاز مبرم استان به منابع آبی و اهمیت این پروژه در تامین آب شهروندان زنجانی و همچنین با توجه به اینکه ساخت سد دارای مجوز قانونی بوده، مقرر شد عملیات ساخت و تکمیل آن آغاز شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در بحث الحاق زمین‌ها کارگروهی تشکیل شد که به کار خود ادامه دهد اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است، اظهار داشت: با این وجود این کارگروه همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

پروازهای فرودگاه زنجان از سر گرفته شد

طاهری با اشاره به راه اندازه‌ای پروازهای فرودگاه زنجان، یادآور شد: از سرگیری پروازهای فرودگاه زنجان از جمله اقداماتی بود در دوران نمایندگی خود پیگیر آن بودم، با شرکت‌های مختلف در بخش‌های دولتی و غیر دولتی جلساتی برگزار کرده، علیرغم اینکه این فرودگاه‌ها پروازهای نداشت این پرواز راه اندازی شد البته به صورت نامنظم، با تلاش‌های صورت گرفته پروازها به صورت منظم شکل گرفته، مقرر شد این پروازها برای مقاصد سیاحتی و زیارتی افزایش یابد./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 376111
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان