خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/09 - 15:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
نجفی اسپیلی خبر داد:

مکاتبه 32 نفر از نمایندگان استان‌های شمالی با مسئولان مربوطه برای رفع مشکل برنج‌کاران

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دوازدهم، ضمن اعلام خبر مکاتبه 32 نفر از نمایندگان استان‌های شمالی با مسئولان مربوطه برای رفع مشکل برنج‌کاران به تشریح مطالبات مطرح شده پیرامون این موضوع پرداخت.

ابراهیم نجفی اسپیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند پیگیری برای رفع مشکل برنج‌کاران استان‌های شمالی، گفت: تعداد 32 نفر از نمایندگان استان‌های شمالی کشور در این خصوص با آقای مخبر، رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیطزیست مجلس و وزیر جهاد کشاورزی مکاتبه کردیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیانشهر شورای اسلامی، تصریح کرد: در این مکاتبات حدود 7 مطالبه برای استان‌های شمالی مطرح کردیم که یکی از آنها حذف ارز ترجیحی از واردات برنج بود چراکه اگر قرار است از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم نباید ارز ترجیحی را در اختیار برنج‌کاران هندی قرار دهیم.

وی در بیان یکی دیگر از مطالبات نمایندگان استان‌های شمالی در جهت بهبود وضعیت برنج‌کاران این منطقه، یادآور شد: مجلس یازدهم در سال 99 قانون شورای خرید تضمینی محصولات کشاورزی را مصوب کرد و براساس آن سازمان برنامه و بودجه موظف بود مبلغی که باید بر اساس آن خرید تضمینی داشته باشیم را در بودجه سنواتی پیشنهاد دهد. همچنین باید شورای قیمت‌گذاری برنج‌های کیفی و کم محصول را قیمت‌گذاری کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، در رابطه با نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته در این بخش، تاکید کرد: نمایندگان استان‌های شمالی در سوم مرداد سال جاری نیز دیداری با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم و در آن نشست وی قول داد که در اسرع وقت جلسه شورای قیمت ‌گذاری محصولات کشاورزی را تشکیل دهند ضمن اینکه ما نیز در قانون بودجه 1403 حدود هزار و صد میلیارد تومان اعتبارات برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی تعیین کرده بودیم که قرار است از این ردیف تفاهم نامه‌ای با بانک کشاورزی منعقد و این مبلغ به عنوان یارانه سود تلقی شود تا بتوانیم مبلغی بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات اخذ کنیم و در اختیار تشکل‌های خصوصی قرار دهیم تا بر اساس قیمتی که شورای قیمت‌گذاری تعیین می‌کند اقدام به خرید تضمینی برنج کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 381324
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار