خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/27 - 15:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
قاضی زاده هاشمی:

مهمترین خواسته خراسان رضوی تکمیل حلقه انرژی در این استان است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: مهمترین خواسته این استان از دولت جدید تکمیل حلقه انرژی به ویژه تامین گاز و آب آن است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احسان قاضی زاده هاشمی در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با فعالان اقتصادی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد اظهار کرد: این استان در تامین گاز مشکل اساسی دارد، در این شرایط در حال تقویت ارتباطمان با کشور ترکمنستان هستیم تا این خط ارتباطی انتقال گاز گسترش یابد، همچنین به دنبال آن هستیم که کار تصفیه خط ترش در این استان انجام شود که مذاکرات در این زمینه با کشور ترکمنستان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه پروژه "تاپی" گاز ترکمنستان از این کشور به افغانستان و هند و پاکستان دچار مشکل شد و به اجرا نرسید، می توان از مازاد گاز کشور مزبور در این بخش برای استفاده آن در خراسان رضوی بهره گرفت و آن را در خدمت بخش تولید قرار داد.

این نماینده مجلس گفت: یکی از بزرگترین پروژه هایی که نمایندگان این استان با وزارت نفت در حال پیگیری هستند، اجرای خط ۱۱ گاز عسلویه و انتقال انرژی از جنوب به خراسان رضوی است که این پروژه در حال اجراست.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: از مشکلات جدی خراسان رضوی تغییر دولتها و سیاستهای آنهاست، امیدواریم با روی کار آمدن دولت دکتر پزشکیان، اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به خراسان رضوی همچنان ادامه یابد.

وی به مسائل استان خراسان رضوی و سهم قابل توجه آن از اقتصاد کشور پرداخت و گفت: یکی از خلاهای جدی در این استان نبود صنایع بزرگ است، زنجیره صنایع معدنی این استان با وجود معادن متعدد و غنی آن کامل نیست، با وجود اینکه مواد معدنی این استان خوراک بسیار از واحدهای صنعتی دیگر استانهاست و خدمات رسانی زیادی به صنایع بزرگ کشور دارد اما خود از خدمات دیگر استانها کم بهره است.

این نماینده مجلس یکی دیگر از درخواستهای جدی خراسان رضوی را تکمیل زنجیره فولاد در آن دانست و افزود: این سرمایه گذاری عزم دولت و کار مشترک با فعالان اقتصادی در حوزه های تولید ورق، آهن اسفنجی و دیگر محصولات وابسته به زنجیره فولاد را نیاز دارد./

پایان پیام

  • کد خبر : 382352
حمیدرضا اسکندری
خبرنگار

حمیدرضا اسکندری

آخرین اخبار