خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/23 - 09:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
مولوی:

منطقه آزاد اروند هیچ بهره‌ای از مزایایی قانون مناطق آزاد نبرده است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه منطقه آزاد اروند از مزایای قانون مناطق آزاد محروم است، گفت: منطقه آزاد اروند شامل شهرهای آبادان اروندکنار و چویبده است که متاسفانه ساکنان این مناطق قریب به ۲۰ سال است که جز ضرر و زیان عایدی از این مناطق نداشته‌اند.

مولوی

سید محمد مولوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد مناطق آزاد استان خوزستان، گفت: با توجه به فلسفه مناطق آزاد و اهداف و مزایایی که این مناطق دارند و در راستای قانون مناطق آزاد مردم نقطه صفر مرزی باید از مزایای آن بهره لازم را ببرند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه منطقه آزاد اروند از مزایای قانون مناطق آزاد محروم است، افزود: منطقه آزاد اروند که شامل شهرهای آبادان اروندکنار و چویبده است، متاسفانه ساکنان این مناطق قریب به ۲۰ سال است که جز ضرر و زیان عایدی از این مناطق نداشته‌اند، لذا اگر ما قانون را قبول داریم باید آن را رعایت کنیم و مناطق آزاد به ماموریت‌های خود بازگردد.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه مناطق آزاد دارای وظایفی بر حسب قانون مذکور هستند افزود: یکی از ماموریت‌های مناطق آزاد این است که سریعا گمرکات را به مبادی ورودی استقرار دهند تا مردم از این مزایا استفاده کنند، نه اینکه زمین گران شده و مردم مشمول پرداخت مالیات باشند، دو الی سه شهر خوزستان نیز خارج از مناطق آزاد است که مشمول قانون یاد شده نیستند.

مولوی با بیان اینکه بارها در صحن اعلام کرده‌ام اگر اقدامی در این زمینه صورت نپذیرد به نشانه اعتراض در ورودی آبادان تحصن خواهم کرد، اظهار داشت: امروز مردم مناطق آزاد صفر مرزی از دوگانگی اذیت شده‌ و شاهد افزایش قیمت‌ها و رشد مالیات هستیم همچنین قانون مناطق آزاد هیچگونه سودی برای ما نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه استقرار گمرک در مبادی ورودی مطالبه عمومی مردم ساکن در مناطق آزاد خوزستان است، خاطر نشان کرد: باید اقدام جدی در رابطه با اجرای قانون در مناطق آزاد خوزستان صورت پذیرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 379480
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار