خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/22 - 11:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
گودرزی:

قمرود طرحی بسیار مضر برای شهرستان الیگودرز است/ضرورت تخصیص اعتباراتی از محل دو در هزار برای این منطقه بابت آب

نماینده مردم الیگودرز در مجلس، با بیان اینکه قمرود طرحی بسیار مضر برای این شهرستان است که باعث خشکسالی در آن شده است از دولت خواست تا اعتباراتی از محل دو در هزار بابت آب انتقال داده شده به این منطقه تخصیص دهد.

حمیدرضا گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد به تامین آب لازم برای اجرای طرح قمرود از استان لرستان، گفت: اجرای طرح قمرود، شهرستان الیگودرز را نابود کرده است کمااینکه بخش بربرود شرقی و غربی این شهرستان خالی از سکنه شده است چرا که فاقد آب هستند و امکان کشاورزی و دامداری در آنها وجود ندارد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه برای تامین آب لازم برای طرح قمرود از طریق لوله دو تا 180میلیون مترمکعب آب از الیگودرز انتقال می‌دهند و قرار بود همین میزان آب به الیگودرز داده شود که تاکنون عملیاتی نشده است.

وی یادآور شد: قمرود طرحی بسیار مضر برای شهرستان الیگودرز است که آب مورد نیاز قم، دلیجان، محلات، ساوه و سمنان را تامین می‌کند تا در آنها کارخانه ایجاد شود و در الیگودرز باعث خشکسالی می‌شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون روان آب‌های استان لرستان بیش از 10 میلیارد متر مکعب است اما ثمره‌ای برای این استان ندارد و فواید آب گوارای این استان نیز عاید سایر استان‌ها می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: چرا باید صنایع آب‌بر در یزد و اصفهان مستقر شوند، آیا این خیانت به کشور نیست؟ یا چرا قرار است در جاده قم صنعت پوشاک راه‌اندازی شود؟ چرا نباید این قبیل صنایع در استان لرستان فعال شوند در شرایطی که آب مورد نیاز این صنایع هم باید از استان‌هایی همچون لرستان تامین شود چرا نباید این قبیل صنایع در این استان ایجاد شوند که هزینه‌های پی در پی برای کشور ایجاد نشود.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: لازم است دولت برای استان‌هایی که آب مورد نیاز سایر استان‌ها از آنها انتقال داده می‌شود اعتباراتی از محل دو در هزار بابت آب به این مناطق پرداخت شود تا برای توسعه خود هزینه کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 382027
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار