خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/17 - 09:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
جمیری در مراسم عقد قرارداد دو شناور مسافربری:

قرارداد تردد دو شناور در مسیر خارگ به بوشهر و خارگ به گناوه و بالعکس به ارزش ۲۴ میلیارد تومان بسته شد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در مراسم عقد قرارداد دو شناور مسافربری گفت: قرارداد تردد دو شناور در مسیر خارگ به بوشهر و خارگ به گناوه و بالعکس به ارزش ۲۴ میلیارد تومان بسته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم و عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در مراسم عقد قرارداد دو شناور مسافربری گفت: مردم خارگ از آن مردمی هستند که بیشتر از هر جای دیگری در دفاع از صنعت نفت نقش داشتند. به همین نسبت به خدمت برای آنها محقترینند.



وی افزود: ما امروز شاهد به نتیجه رسیدن سه موضوع در جزیره خارگ هستیم. بهره برداری از دستگاه سی تی اسکن، استقرار آبفا در جزیره و راه اندازی دو شناور مسافربری که از اولویت‌های مسایل مردم جزیره خارگ بودند.



نماینده مردم بوشهر ،گناوه و دیلم در مجلس بیان کرد: طی سال های اخیر شناورهایی فعالیت داشتند اما مستمر فعال نبودند و مردم خارگ مشقات زیادی برای تردد تحمل میکردند.



وی ادامه داد: از اینرو بدنبال این بودیم که قراردادی منعقد شود تا مردم جزیره خارگ وسیله ای مطمین، مستمر و آبرومند داشته باشند.



جمیری گفت: با نظر مساعد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مجوز اختصاص سه شناور صادر شد که امروز تفاهم نامه دو شناور امضا خواهد شد.



عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس تصریح کرد: نگرانی ها زیاد بود که این دستور با کندی همراه شود اما با حضور مهندس غریبی مدیرکل شرکت پایانه‌های نفتی کار به سرعت پیش رفت و در مدت کوتاهی قرارداد دو شناور منعقد شد.



نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس اظهار داشت: اولویت دیگر استقرار آبفا در خارگ بود. آب توسط مجموعه نفت تامین می شود اما مدیریت آن معلوم نیست. به همین واسطه مشکلات عدیده ای برای مردم وجود داشت.با پیگیری های صورت گرفته و موافقت مدیرعامل شرکت ملی نفت با اختصاص اعتبار ۱۵۰میلیاردی برای آب و فاضلاب جزیره خارگ، خوشبختانه روز گذشته وزارت نیرو طی ابلاغیه ای دستور استقرار آبفا در خارگ را صادر کرد.



جمیری گسترش امکانات در جزیره خارگ را مهم دانست و بیان داشت: هر چه برای کاهش مشکلات و گسترش امکانات تلاش کنیم هم بنفع مجموعه نفت بواسطه حضور پرسنل آن وزارتخانه خواهد بود و هم رضایت مردم را در پی در خواهد داشت که زمینه ساز امینت اقتصادی برای مجموعه نفت فراهم میکند.



در این مراسم که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس و معاون وزیر نفت برگزار شد تفاهم نامه ای مابین شرکت پایانه های نفتی و بخش خصوصی به ارزش ۲۴میلیارد تومان انعقاد شد.



با فعال شدن این دو شناور در مسیر خارگ به بوشهر، خارگ به گناوه و بالعکس، روزانه ۱۰۰۰ نفر ظرفیت تردد خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 361155
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار