خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/23 - 15:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
ابراهیمی مطرح کرد:

ضرورت بررسی، اکتشاف منابع زیرزمینی فلزات و مواد معدنی جهت ایجاد اشتغال و توسعه در مناطق محروم دلفان و سلسله

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس بر ضرورت بررسی، اکتشاف منابع زیرزمینی فلزات و مواد معدنی جهت ایجاد اشتغال و توسعه در مناطق محروم حوزه انتخابیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، یحیی ابراهیمی؛ نماینده مردم سلسله و دلفان و عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیگیری‌های گسترده از وزارت صمت و تاکیدات بسیار بر ضرورت بررسی، اکتشاف منابع زیرزمینی فلزات و مواد معدنی جهت ایجاد اشتغال و توسعه در مناطق محروم دلفان و سلسله، منابع گسترده‌ای از مواد معدنی و فلزات در این مناطق کشف شد.



وی افزود: در یک مورد از این کشفیات، منابع عظیم مس به مساحت ۲ هزار هکتار در منطقه محروم دلفان کشف شد که این موضوع می‌تواند دلفان محروم و لرستان را متحول کند و ارزش افزوده بسیار خوبی برای کشور داشته باشد.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: معادن مس با ۲۰۰ گرم مس خالص از ۱۰۰ کیلوگرم سنگ توجیه اقتصادی دارند، این درحالی‌ است که در این محدوده از ۱۰۰ کیلوگرم سنگ، یک تا ۲ کیلوگرم مس خالص وجود دارد.



وی عنوان کرد: درحال حاضر مذاکره برای حضور وزارت صمت، دولت و شرکت‌های خصوصی جهت ایجاد معادن و کارخانه‌های فرآوری برای توسعه، تحول و اشتغال در منطقه آغاز شده است و امید می رود با تصمیمات و فعالیت های درست گام مثبتی برای رونق این استان برداشته شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359951
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار