خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/30 - 18:12
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
جمیری:

صیادان و ملوانان حق بیمه و بازنشستگی دریافت می‌کنند

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به اینکه به دنبال پیگیری‌های انجام داده صیادان و ملوانان حوزه انتخابیه از مزایای کامل بیمه در طول سال و بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند، گفت: مجلس در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۳ به دنبال پیشنهاد اینجانب با تامین منابع این مهم از محل هدفمندی یارانه‌ها موافقت کرد.

عبدالکریم جمیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به آخرین اقدامات انجام داده در حوزه انتخابیه خود در جهت آبادانی اشاره کرد و گفت: پروژه فاضلاب جنوب شهر بوشهر، جزو پروژه‌های بزرگ فاضلاب ایران به شمار می‌آید و به گفته پیمانکار پروژه، 4 مورد مشابه با این سطح در کشور در حال اجرا است، البته خط اصلی انتقال و آماده‌سازی و تجهیز سایت ایستگاه پمپاژ در حال اجرا است و به دلیل شرایط جغرافیایی آن عملیات اجرایی پیچیده‌ای دارد، این پروژه شهریورماه سال جاری با پیگیری‌های اینجانب کلنگ خورد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین به افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه شهدای شهر چغادک در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: دبستان ۱۲ کلاسه شهدای شهر چغادک به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال با حضور اینجانب، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به دنبال پیگیری‌های انجام داده صیادان و ملوانان حوزه انتخابیه از مزایای کامل بیمه در طول سال و بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند، توضیح داد: از آنجا که ملوانان و صیادان براساس مدتی که به دریا می‌رفتند با پرداخت حق بیمه ۷ درصدی، صرفا یک یا چند ماه در سال از بیمه برخوردار می‌شدند، لذا برغم چند دهه فعالیت سخت و طاقت‌فرسا عملا از بیمه درمانی و سنوات و بازنشستگی محروم بودند.

جمیری مطرح کرد: به‌دنبال پیگیری‌های انجام داده، مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1402 و با حمایت رئیس مجلس پیشنهاد اینجانب در مورد بیمه صیادان و ملوانان موافقت کرد، بنابراین این مصوبه گام مهمی برای بهره‌مندی این قشر از مزایای کامل بیمه در طول سال و بازنشستگی به شمار می‌آید، اما متاسفانه دولت در تامین منابع مالی خوب عمل نکرد و سازمان تامین اجتماعی بنا به دلایل غیرقابل قبول در اجرای این مصوبه کوتاهی کرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: با این اوصاف در نشست ۴ بهمن ۱۴۰۲ مجلس در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۳ به دنبال پیشنهاد اینجانب با تامین منابع این مهم از محل هدفمندی یارانه ها -که منابع مالی پایداری است- موافقت کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امید است در سال ۱۴۰۳ دولت با جدیت منابع مصوب را در اختیار سازمان تامین اجتماعی بگذارد تا بتواند از حق ملوانان و صیادان -که پس طی سال‌ها فعالیت طاقت‌فرسا، دچار ازکارافتادگی می‌شوند- حراست کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 375975
کلمات کلیدی
نسترن دقیقی
خبرنگار

نسترن دقیقی